Navigacija

M-AR-14-RUS - Ruralna sociologija

Specifikacija predmeta
Naziv Ruralna sociologija
Akronim M-AR-14-RUS
Studijski program Agroekonomija
Modul Agrarni i ruralni razvoj
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
    Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 7.0 Status predmeta izborni
      Uslovljnost drugim predmetima Nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Predemet ima za cilj da omogući studentu u okviru definisanog fonda časova sticanje znanja neophodnih za naučno istraživački rad iz ruralne sociologije što je značajna pretpostavka za svestranije razumevanje sela kao društvene zajednice, ruralnih područja, ruralnog razvoja i ruralnog društva.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti stiču sposobnosti istraživanja u oblasti ruralne sociologije, primenu metoda u ruralnoj sociologiji, izboru područja, problema porodičnih gazdinstava i porodice poljoprivrednika, istraživanju obeležja rada i zanimanja u poljoprivredi, difuzije inovacija u poljoprivredi, industrijalizacije poljoprivrede i njenog uticaja na promene u načinu života u ruralnom društvu.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Predmet i zadatak ruralne sociologije. Metode istraživanja u ruralnoj sociologiji. Društvene promene u demografskoj i socijalnoj strukturi ruralnog društva. Sociološke determinante rada i zanimanja u poljoprivredi.Industrijalizacvija poljoprivrede i promene u načinu života u ruralnim naseljima. Socijalnaekologija u ruralnim naseljima i poljoprivredi.
      Sadržaj praktične nastave Sve jedinice predviđene planom detaljno će biti razrađene na časovima vežbi i studijskom istraživačkom radu.
      Literatura
      1. Stojanov M. (2004): Sociologija seoskih kolektiva, Zavod za sociologiju razvoja sela, Novi SadBeograd
      2. Kostić C. (1975): Sociologija sela,Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd
      3. Mandras A.(1987): Seljačka društva, Globus, Zagreb.
      4. Vukosavljević S. (1953): Istorija seljačkog društva,I, II, III, SANU, Beograd.
      5. Stevanović Đ. (1990): Agrarna sociologija,Stručna knjiga, Beograd
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      3 2
      Metode izvođenja nastave Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta u određenom obimu. Rad na tekstu (MRT), pisanih radova (MR) i kombinovana metoda (KM).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 10 Usmeni ispit 50
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 30