M-AR-14-RUS - Ruralna sociologija
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Ruralna sociologija | |||
| Akronim | M-AR-14-RUS | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | Agrarni i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predemet ima za cilj da omogući studentu u okviru definisanog fonda časova sticanje znanja neophodnih za naučno istraživački rad iz ruralne sociologije što je značajna pretpostavka za svestranije razumevanje sela kao društvene zajednice, ruralnih područja, ruralnog razvoja i ruralnog društva. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti stiču sposobnosti istraživanja u oblasti ruralne sociologije, primenu metoda u ruralnoj sociologiji, izboru područja, problema porodičnih gazdinstava i porodice poljoprivrednika, istraživanju obeležja rada i zanimanja u poljoprivredi, difuzije inovacija u poljoprivredi, industrijalizacije poljoprivrede i njenog uticaja na promene u načinu života u ruralnom društvu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet i zadatak ruralne sociologije. Metode istraživanja u ruralnoj sociologiji. Društvene promene u demografskoj i socijalnoj strukturi ruralnog društva. Sociološke determinante rada i zanimanja u poljoprivredi.Industrijalizacvija poljoprivrede i promene u načinu života u ruralnim naseljima. Socijalnaekologija u ruralnim naseljima i poljoprivredi. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Sve jedinice predviđene planom detaljno će biti razrađene na časovima vežbi i studijskom istraživačkom radu. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnim metodama nastave i učenja primenjuju se u svim nastavnim poglavljima predmeta u određenom obimu. Rad na tekstu (MRT), pisanih radova (MR) i kombinovana metoda (KM). | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
