М-МЛ-14-ГИС - Примена геоинформационог система у мелиорацијама
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Примена геоинформационог система у мелиорацијама | |||
| Акроним | М-МЛ-14-ГИС | |||
| Студијски програм | Пољопривреда | |||
| Модул | Мелиорације земљишта | |||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да оспособи студента: за планирање и реализацију ГИС-пројекта из области мелиорација: за идентификацију проблема-задатка; идентификацију жељених резултата пројекта; идентификацију података неопходних за реализацију пројекта; анализу података и формирање комплексних просторних модела коришћењем ГИС-функција; презентацију добијених резултата пројекта. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да поседује знање о моделима и типовима података који се користе у ГИС-у; за самостално планирање и реализацију ГИС-пројекта из области мелиорације, преко: идентификације задатка пројекта, уочавања и обезбеђења неопходних просторних података, оспособљен да упоређењем и анализом расположивих података презентира добијена решења (коришћењем ГИС-програма). | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1.Увод у географске системе, 2.Расположиви модели и типови података у ГИС-у, 3 Израда ГИС пројекта, 4. Примена географског система у мелиорацијама. | |||
| Садржај практичне наставе | Изводи се на рачунару. Вежбања прате теоријску наставу: Формирање базе података: преузимање података, дигитализација и провера података, припрема података-обрада података, планирање и израда пројекта из мелиорације. | |||
| Литература | ||||
| 
 | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови | 
| 3 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, показни примери, видео презентације, интерактивни рад на рачунару, дискусије, семинарски рад | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | 20 | |||
