М-АР-14-ПЗТ - Пољопривреда земаља у транзицији
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Пољопривреда земаља у транзицији | |||
Акроним | М-АР-14-ПЗТ | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | Аграрни и рурални развој | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студент треба да стекне теоретска знања о моделима транзиције у пољопривреди, примењиваним решењима и њиховим ефектима на производно-економске, социјалне и еколошке аспекте пољопривреде и руралних подручја; оваква знања треба да омогуће боље разумевање међународног окружења и глобалних токова у пољопривреди и руралном развоју. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће бити оспособњени да разумеју теоријске концепте и решења примењивана у транзицији аграрног сектора; појединих земаља, да их аналитички тумаче, упоређују и доносе закључке о могућим импликацијама појединих решења. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теорије и модели транзиције у пољопривреди; Улога пољопривреде у земаљама у транзицији; Земљишне реформе и њихови ефекти на промене у аграрној структури; Либерализација тржишта и ефекти на пољопривредну производњу. Рурално тржиште рада у транзиционим економијама. Рурално сиромаштво и прехрамбена сигурност у транзиционим земљама; Политички модели подршке пољопривреди у транзиционим земљама . | |||
Садржај практичне наставе | Коришћење релеватних статистичких и других база података и информација; упознавање са литературом и коришћеним приступима у анализи ефеката транзиције; Излагање индивидуалних и групних семинарских радова студената (према програму који се годишње прилагођава) и дискусија. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања: теоријска предавања уз видео презентацију; интерактивна настава: модерација дискусије о кључним темама; Вежбе: радови у групама, писмена и усмена интерпретација резултата групног рада о задатим темама; дискусије о анализи случајева из праксе (case study), семинарски радови. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |