Navigacija

M-AR-14-PZT - Poljoprivreda zemalja u tranziciji

Specifikacija predmeta
Naziv Poljoprivreda zemalja u tranziciji
Akronim M-AR-14-PZT
Studijski program Agroekonomija
Modul Agrarni i ruralni razvoj
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima nema Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Student treba da stekne teoretska znanja o modelima tranzicije u poljoprivredi, primenjivanim rešenjima i njihovim efektima na proizvodno-ekonomske, socijalne i ekološke aspekte poljoprivrede i ruralnih područja; ovakva znanja treba da omoguće bolje razumevanje međunarodnog okruženja i globalnih tokova u poljoprivredi i ruralnom razvoju.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će biti osposobnjeni da razumeju teorijske koncepte i rešenja primenjivana u tranziciji agrarnog sektora; pojedinih zemalja, da ih analitički tumače, upoređuju i donose zaključke o mogućim implikacijama pojedinih rešenja.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Teorije i modeli tranzicije u poljoprivredi; Uloga poljoprivrede u zemaljama u tranziciji; Zemljišne reforme i njihovi efekti na promene u agrarnoj strukturi; Liberalizacija tržišta i efekti na poljoprivrednu proizvodnju. Ruralno tržište rada u tranzicionim ekonomijama. Ruralno siromaštvo i prehrambena sigurnost u tranzicionim zemljama; Politički modeli podrške poljoprivredi u tranzicionim zemljama .
    Sadržaj praktične nastave Korišćenje relevatnih statističkih i drugih baza podataka i informacija; upoznavanje sa literaturom i korišćenim pristupima u analizi efekata tranzicije; Izlaganje individualnih i grupnih seminarskih radova studenata (prema programu koji se godišnje prilagođava) i diskusija.
    Literatura
    1. Natalija Bogdanov (2010): Efekti integracije srbije u EU u oblasti poljoprivrede, FEFA, Beograd
    2. Lerman, Z., Csaki, C., and G. Feder. (2004): Agriculture in Transition: Land Policies and Evolving Farm Structures in Post-Soviet Countries. Lanham: Lexington Books, Lanham.
    3. Macours, K., and J.F.M. Swinnen. (2000): Causes of Output Decline during Transition: The Case of Central and Eastern European Agriculture. Journal of Comparative Economics, 28, 172-206.
    4. Rozelle, S., and J.F.M. Swinnen. (2004): Success and Failure of Reform: Insights from the Transition of Agriculture. Journal of Economic Literature, 42(2), 404-456.
    5. Anderson, Kym; Swinnen, Johan edt. (2008): Distortions to Agricultural Incentives in Europe's Transition Economies, ISBN: 9780821374191
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Predavanja: teorijska predavanja uz video prezentaciju; interaktivna nastava: moderacija diskusije o ključnim temama; Vežbe: radovi u grupama, pismena i usmena interpretacija rezultata grupnog rada o zadatim temama; diskusije o analizi slučajeva iz prakse (case study), seminarski radovi.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 50
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 30