Навигација

М-ФМ-14-ИБШ - Интеракције биљака и штеточина

Спецификација предмета
НазивИнтеракције биљака и штеточина
АкронимМ-ФМ-14-ИБШ
Студијски програмФитомедицина
МодулФитомедицина
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаБез условаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је да се студентима омогући: а) стицање знања о специфичностима односа биљка-штеточина; начинима на које штеточине проналазе биљку домаћина; механизмима одбране биљака, као и о реакцијама биљке на напад штеточине тј. променама до којих долази у грађи и физиологији биљке директно услед исхране шточина или стреса ког исхрана изазива. Б) стицање знања о тритрофичким односима.
    Исходи учења (стечена знања)Од студента се очекује да покаже разумевање односа биљка – штеточина и разумевање специфичности тих односа (монофагне, олигофагне, полифагне штеточине). Познавање могућих последица које исхрана фитофагних организама оставља на грађу и физиологију биљке. Резумевање значаја тритрофичких односа и механизама који омугућавају овакве односе.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКо-еволуционе интеракције између фитофагних организама и њихових биљака домаћина/ хранитељки. Трофички односи између фитофагних организама и њихових биљака домаћина/ хранитељки. Тритрофички односи и корист по биљке. Морфолошке, биохемијске и физиолошке промене које фитофагни организми индукују у својим биљкама домаћинима. Механизми одбране биљака против фитофагних организама.
    Садржај практичне наставеОлфактометар : 1) фитофагни инсекти - проналажење здравих биљака помоћу чула мириса, проналажење нападнутих или болесних биљака помоћу чула мириса 2) зоофагни инсекти – проналажење биљака нападнутих неким фитофагним инсектом Тестови избора хране – choice, no choice тестови са инсектима, нематодама и грињама
    Литература
    1. Bernays, E.A. Chapman, R.F. 1994. Host-plant selection by phytophagous insects. Chapnan & Hall, New York, London, pp. 312
    2. Andow, D.A. (1991): Vegetational diversity and arthropod population response. Annu. Rev. Entomol. 36; 561-586
    3. Научни радови публиковани у референтним часописима
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавања у комбинацији са интерактивном наставом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у различитом обиму. Факултативна израда једног семинарског рада.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична наставаУсмени испит40
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари10