М-МЛ-14-ЕМ - Еколошка микробиологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Еколошка микробиологија | |||
Акроним | М-МЛ-14-ЕМ | |||
Студијски програм | Пољопривреда | |||
Модул | Мелиорације земљишта | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | да омогући разумевање диверзитета микроорганизама у екосистемима, значај бактерија стимулатора биљног раста, примене микроорганизама у процесима биоремедијације и биоконверзије агроиндустријског отпада. Мултидисциплинарни приступ у проучавању и карактеризацији екосистема и упознавање са методама за детекцију сапрофитних и хуманих патогених микроорганизама у животној средини. | |||
Исходи учења (стечена знања) | да опише међусобне интеракције између микоробних популација и њихов однос са биљкама, да формулише утицај еколошких фактора на микроорганизме, да доведе у везу еколошке проблеме у пољопривреди и контаминацију земљишта и вода са могућношћу практичне примене микроорганизама у биоремедијација, биофертилизацији и производњ и здраствено безбедне хране | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Микробне заједнице у различитим екосистемима. Утицај еколошких фактора на микробни раст, Интеракције између микробним популацијама. Однос микроорганизама и биљака, ризосфера, бактерије стимулатори биљног раста. Улога микроорганизама у одрживој пољопривреди, биоремедијацији и биоконверзији агроиндустријског отпада. Микроорганизми као контаминанти свежег поврћа и воћа. | |||
Садржај практичне наставе | Изолација и идентификација сапрофитних и патогених микроорганизама из природних срередина, одређивање бројности и активности микроорганизама из животне средине и анализа резултата у писаној и усменој форми. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, семинари, консултације и менторски рад, casestudy, e-learning | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | 20 | |||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |