Навигација

М-ФМ-14-ГИГ - Гајење инсеката и гриња

Спецификација предмета
НазивГајење инсеката и гриња
АкронимМ-ФМ-14-ГИГ
Студијски програмФитомедицина
МодулФитомедицина
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаа) стицање знања/разумевања о основним моделима узгоја инсеката и гриња, биоекологији гајених врста, лабораторијском и масовном гајењу, примени гајених популација, техникама и опреми за рад. б) стицање вештина заснивања привремених и трајних лабораторијске популација гриња и инсеката, употребе опреме, контроле параметара популационог раста, и примене гајених врста у својим истраживањима
    Исходи учења (стечена знања)Студент има: а) детаљно познавање физиолошких, трофичких и репродуктивних одлика гајених организама б) примењиво знање о одржавању и експлоатацији лабораторијских популација в) самосталност у осмишњању и спровођењу експеримената, методолошких и техничких решења у циљу индивидуалног научног напредовања
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод; 1) Главне групе инсеката и гриња (Insecta, Acari) које се гаје и њихова улога 2) Парцијално и континуирано гајење; 3) Значај узгајивачких услова - влажност, температура, фотопериод, естивација, дијапауза; 4) Природна и вештачка храна - састав, начин припреме и усвајања; 5) Узгајивачки проблеми - оптималне густине, канибализам, природни непријатељи; 6) Примери узгоја појединих врста.
    Садржај практичне наставеТехничка средства за гајење (алати, клопке, кавези, арене); технике манипулације in vivo; пратеће технике;
    Литература
    1. Стојнић Б. (2022) Гајење инсеката и гриња - електронски материјали:неауторизована готова скрипта и видеобим презентације; Paulson G.S. (2005) Handbook to the Construction and Use of Insect Collection and Rearing Devices A guide for teachers with suggested classroom applications. Springer Netherlands, 121pp.; Singh P., Moore R.F. (1985) Handbook of insect rearing. v.1-2. Elsevier, Amsterdam;
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит40
    Пројекти30
    Колоквијуми
    Семинари