О-ХК-14-ПВОЋ - Посебно воћарство
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Посебно воћарство | |||
Акроним | О-ХК-14-ПВОЋ | |||
Студијски програм | Биљна производња | |||
Модул | Хортикултура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту стицање знања из таксономије и морфологије, сортимента и подлога, специфичности најважнијих фенофаза, еколошких специфичности, као и специфичности агро- и помотехнике појединих врста воћака | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да покаже познавање и разумевање биолошких особина различитих врсти воћака, сорти и подлога, као и специфичности технологије гајења различитих врста. На крају курса студент треба да буде оспособљен за дескрипцију и препознавање сорти, за утврђивање погодности агроеколошких услова за гајење воћака, као и за практичну примену мера за подизање и одржавање засада воћака | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава Предмет је подељен на три поглавља која обухватају различите врсте воћака: 1) Јабучасте, 2) Коштичавеи и језграсте 3) Јагодасте. У оквиру сваког поглавља обрадиће се следеће методске јединице: Привредни значај, Порекло и распрострањеност, Систематско место и родоначелници, Морфолошке и физиолошке особине, Сорте, Подлоге, Екологија и Специфичности технологије гајења. | |||
Садржај практичне наставе | Практична настава: Упознавање са особинама привредно најзначајнијих сорти воћака. Примена метода за опис и детерминацију сорти различитих врста воћака, као и за оцењивање квалитета плода (спољашњег изгледа и укуса). | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима. У току наставе су предвиђене две провере знања тестовима, а на крају практичне наставе (вежби) предвиђено је полагање колоквијума. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 20 |