Навигација

О-МЛ-14-ПЕД - Педологија

Спецификација предмета
НазивПедологија
АкронимО-МЛ-14-ПЕД
Студијски програмМелиорације земљишта
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту познавање фактора образовања земљишта, ектоморфолошких и ендоморфолошких карактеристика земљишта, основних физичких и хемијских карактеристика земљишта, принципа и категорија таксономије земљишта; морфолошких, физичких, хемијских карактеристика појединих типова земљишта.
    Исходи учења (стечена знања)Стицање основних знања о факторима и процесима образовања, морфолошким, физичким и хемијским особинама; њихов утицај на успевање гајених биљака као и на могућу контаминацију; најважнији типови земљишта за пољопривреду у Србији. Оспособљеност за теренска и лабораторијска испитивања земљишта.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеГенеза земљишта, морфологија земљишта, физика земљишта, хемија земљишта, таксономске јединице земљишта и њихове особине.
    Садржај практичне наставе1. Теренско истраживање земљишта и узимање узорака; 2. Морфолошке особине земљишта; 3. Лабораторијско истраживање земљишта: 3.1. Физичких особина, 3.2. Хемијских особина.
    Литература
    1. Ђорђевић А., Радмановић С. (2018): Педологија. Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет.
    2. Ђорђевић А., Радмановић С. (2016): Педологија. Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет.
    3. Ђорђевић Р. А., Николић С.Н., Богосављевић П.Ј., Калуђеровић М.Л. (2022): Практикум из педологије. Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    42
    Методе извођења наставеТеоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима. У току наставе су предвиђене провере знања тестовима, а на крају практичне наставе (вежби) предвиђено је полагање колоквијума.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми10
    Семинари30