О-ВВ-14-ВОВИ - Основи воћарства и виноградарства
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Основи воћарства и виноградарства | |||
| Акроним | О-ВВ-14-ВОВИ | |||
| Студијски програм | Биљна производња | |||
| Модул | Воћарство и виноградарство | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студената са: историјатом гајења воћака и винове лозе; са основним биолошким својствима воћака и винове лозе; са климатским и земљишним захтевима за успешно гајење воћака и винове лозе; са основама размножавања и производње воћног и лозног садног материјала; са основним технологијама гајења; | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да покаже познавање: морфологије воћака и винове лозе; захтеве воћака и винове лозе према климатским и земљишним условима; најважнијих начина размножавања воћака и винове лозе; познавање основних система гајења. Студент треба да развије критичко мишљење о: материји модула, да презентује стечена знања у оквиру модула, за евалуацију исхода учења и наставног процеса | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Увод у Воћарство и виноградарство; основни појмови; екологија воћака и винове лозе, периодизам у годишњем циклусу раста и развића воћака и винове лозе (фенологија); основна начела размножавања воћака и винове лозе; основи гајења воћака и винове лозе | |||
| Садржај практичне наставе | Морфологија воћака и винове лозе. Сорте воћака и винове лозе. Узгојни облици воћака и винове лозе | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | Од метода извођења наставе користе се класична предавања, теренске вежбе и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 25 | |
| Практична настава | Усмени испит | 25 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | 20 | |||
