О-РА-14-ОРП - Организација ратарске производње
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Организација ратарске производње | |||
Акроним | О-РА-14-ОРП | |||
Студијски програм | Биљна производња | |||
Модул | Ратарство и повртарство | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 5.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студенти стичу: знања о организацији и економици производње основних ратарских производа (пшеница, кукуруз, шећерна репа, сунцокрет, соја, уљана репица, луцерка, кромпир); вештинe ефикасног учења и критичког мишљења о проблемима из области менаџмента производње важнијих ратарских усева; способност решавања конкретних проблема организације и екномике произвиодње ратарских усева | |||
Исходи учења (стечена знања) | анализа и разумевање утицаја природних услова на ратарску производњу; aнлиза и оцена организационо-економских услова за ратарску производњу; планирање и организација коришћење обрадивог земљишта и радних процеса у производњи ратарских усева; примена метода и инстумента анализе остварених економских резултата у ратарској производњи; примена метода оптимирања структуре ратарске производње | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | природни услови као фактор организације и економике ратарске производње; организационо економски услови производње ратарских усева; организација коришћења обрадивог земљишта; организација радних процеса у ратарској производњи; економика производње важнијих ратарских усева; модели оптимизације у ратарској производњи | |||
Садржај практичне наставе | рационално коришћење средстава у ратарској производњи; састављање тракторских агрегата за извршење појединих радних процеса у ратарској производњи; састављање плодореда; израда оперативних планова и технолошких карата производње важнијих ратарских усева; анализа оставрених економских резултата у појединим линијама ратарске производње; оптимирање структуре ратарске производње | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања и интерактивна настава примењују се у свим наставним областима. Практична настава изводи су у вежбаоници. Провера знања тестом. Писмени колоквијум: искоришћавање средстава у ратарској производњи, састављање тракторских агрегата за извршење појединих радних процеса у ратарској производњи, састављање плодореда, израда оперативних планова и оптимирање структуре ратарске производње | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 40 | |||
Семинари |