О-МЛ-14-НУЗП - Наводњавање усева у заштићеним просторима
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Наводњавање усева у заштићеним просторима | |||
Акроним | О-МЛ-14-НУЗП | |||
Студијски програм | Мелиорације земљишта | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Познавање микроклиматских услова у заштићеном простору, метода за одређивање режима заливања и концентрација раствора минералних ђубрива, метода за одређивање квалитета воде за наводњавање и дренажне воде усклађивање са карактеристикама супстрата . Студент треба да савлада методе хидропонског начина гајења биљака и да планира адекватан режим заливања и спречавање загађења животне средине. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да буде оспособљен да у заштићеним просторима обезбеди повољне услове за раст усева, да води евиденцију утрошка воде и хранива, да постигне високу ефикасност коришћења воде, да уме да рукује супстратима после употребе, да буде у стању да примени мере за ублажавање негативних утицаја на животну средину. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Амбијентални услови гајења у затвореном простору (грејање, хлађење, замрачивање, проветравање, гасовање). Земљиште и супстрати. Потреба усева за водом. Квалитет воде за наводњавање, дозвољене концентрације раствора, режим заливања у различитим ситемима гајења (земљиште, супстрат, хидропоника). Опрема за фертигацију. Системи за ододњавање, квалитет дренажне воде. | |||
Садржај практичне наставе | Постављање огледа на супстрату, одређивање режима заливања, динамике пораста, водни режим биљке и микроклиматске услове гајења. Резултат је израчунавање ефикасности заливања. Студенти обједињују резултате, анализирају их и упоређују их са подацима из литературе. У оквиру семинарског рада прикупљају литературу, анализирају је и усмено излажу. уУознавање са примерима из праксе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања: излагање градива, провера разумевања градива кроз дискусију са студентима, примена савремене компјутереске технике у излагању градива. Практична настава: лабораторијска и теренска мерења: обука за руковање новом мерном опремом, претраживање и коришћење расположиве литературе, и обука за вођење документације о примењеним количинама воде и хранива. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 25 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 25 |