O-ML-14-NUZP - Navodnjavanje useva u zaštićenim prostorima
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Navodnjavanje useva u zaštićenim prostorima | |||
| Akronim | O-ML-14-NUZP | |||
| Studijski program | Melioracije zemljišta | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Poznavanje mikroklimatskih uslova u zaštićenom prostoru, metoda za određivanje režima zalivanja i koncentracija rastvora mineralnih đubriva, metoda za određivanje kvaliteta vode za navodnjavanje i drenažne vode usklađivanje sa karakteristikama supstrata . Student treba da savlada metode hidroponskog načina gajenja biljaka i da planira adekvatan režim zalivanja i sprečavanje zagađenja životne sredine. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude osposobljen da u zaštićenim prostorima obezbedi povoljne uslove za rast useva, da vodi evidenciju utroška vode i hraniva, da postigne visoku efikasnost korišćenja vode, da ume da rukuje supstratima posle upotrebe, da bude u stanju da primeni mere za ublažavanje negativnih uticaja na životnu sredinu. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Ambijentalni uslovi gajenja u zatvorenom prostoru (grejanje, hlađenje, zamračivanje, provetravanje, gasovanje). Zemljište i supstrati. Potreba useva za vodom. Kvalitet vode za navodnjavanje, dozvoljene koncentracije rastvora, režim zalivanja u različitim sitemima gajenja (zemljište, supstrat, hidroponika). Oprema za fertigaciju. Sistemi za ododnjavanje, kvalitet drenažne vode. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Postavljanje ogleda na supstratu, određivanje režima zalivanja, dinamike porasta, vodni režim biljke i mikroklimatske uslove gajenja. Rezultat je izračunavanje efikasnosti zalivanja. Studenti objedinjuju rezultate, analiziraju ih i upoređuju ih sa podacima iz literature. U okviru seminarskog rada prikupljaju literaturu, analiziraju je i usmeno izlažu. uUoznavanje sa primerima iz prakse. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: izlaganje gradiva, provera razumevanja gradiva kroz diskusiju sa studentima, primena savremene kompjutereske tehnike u izlaganju gradiva. Praktična nastava: laboratorijska i terenska merenja: obuka za rukovanje novom mernom opremom, pretraživanje i korišćenje raspoložive literature, i obuka za vođenje dokumentacije o primenjenim količinama vode i hraniva. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 25 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 25 | |||
