О-АЕ-14-МСАВ - Менаџмент пољопривредног саветодавства
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Менаџмент пољопривредног саветодавства | |||
Акроним | О-АЕ-14-МСАВ | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 7.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућава студенту стицање: 1. знања о менаџменту пољопривредног саветодавства, о теорији и пракси саветодавства у пољопривреди и руралном развоју, 2. вештина ефикасног учења и критичког мишљења о проблемима из области организације и функционисања пољопривредног саветодавства и 3. способности решавања конкретних проблема који се односе на рад саветодавне службе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса из овог предмета, студент треба да буде способан за: разумевање специфичности саветодавне проблематике; обављање послова пружања саветодавних услуга у пољопривреди; управљање и руковођење саветодавним институцијама; рад са појединцима, групама корисника услуга,удружењима и аграрним институцијама; примену стечених знања у конкретним условима пословања у области пољопривреде. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Значај, мисија, дефиниција, принципи, етика, задаци и врсте услуга саветодавне службе; 2. Улога и хронологија развоја саветодавства у пољопривреди и руралном развоју; 3. Стање и будући правци развоја саветодавне службе; 4. Законски прописи о саветодавној служби; 5. Концепт пољопривредног саветодавства; 6. Корисници саветодавних услуга, финансирање и трошкови пољопривредног саветодавства. | |||
Садржај практичне наставе | 1. Дефинисање, циљеви и функције пољопривредног саветодавства; 2. Пољопривредно саветодавство као чинилац развоја пољопривреде и села; 3. Процес предавања и учења, методе и кадрови у пољопривредном саветодавству; 4. Систем информација у пољопривредном саветодавству; 5. Типологија саветодавног рада; 6. Интеграција и даљи развој типологије саветодавног рада. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе и интерактивна настава. Провера знања у току наставе путем тестова, презентације и одбране семинарског рада. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 10 |