О-АЕ-14-ЕП - Економика пољопривреде
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Економика пољопривреде | |||
Акроним | О-АЕ-14-ЕП | |||
Студијски програм | Агроекономија | |||
Модул | ||||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет треба да омогући студенту: стицање теоријских знања о месту пољопривреде у привредном развоју, њеним специфичностима, као и субјектима у пољопривреди и да научи да анализира њихове социо-економске и производне карактеристике; упознавање са пољопривредним ресурсима; стицање знања о међународној и националној трговинској и аграрној политици, њеним мерама ..и индикаторима аграрне подршке. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Од студента се очекује: знање да сагледа и вештина да интерпретира релевантне макроекономске индикаторе улоге пољопривреде у привредном развоју; познавање основних обележја субјеката у пољопривреди, пољопривредних ресурса и производње; разумевање националне и међународне трговинске и аграрне политике; оспособљеност да сагледа значај и ефекте мера аграрне политике и инструмената аграрне подршке. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Пољопривреда и привредни развој; Специфичности пољопривреде; Аграрна политика; Међународна трговинска политика пољопривредних производа; Заједничка аграрна политика земаља ЕУ; Међународне економске организације; Пољопривреда у националној економији: субјектин (организациони облици) у пољопривреди; аграрна политика; ресурси у пољопривреди; структура и тенденције у пољопривредној производњи. | |||
Садржај практичне наставе | Обрачун и интерпретација релевантних индикатора. Коришћење статистичких база. Израда семинарских радова се предвиђа у следећим наставним поглављима: Место пољопривреде у привредној структури и привредном развоју; Прехрамбена сигурност и квалитет исхране становништва; Робни токови пољопривредних производа; Капацитети и пољопривредна производња. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
5 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична (вежбе) настава у комбинацији са интерактивном наставом. Израда семинарских радова. Провера знања тестом. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 15 |