М-МХ-20-БЗЖС - Биотехнологија у заштити животне средине
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Биотехнологија у заштити животне средине | |||
Акроним | М-МХ-20-БЗЖС | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Микробиологија хране и животне средине | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | . | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | упозна студенте о основним аспектима биотехнологије и принципима рекомбинантне технологије и примени микроорганизама у одрживој пољопривред и значају микроорганизама и могућности примене у мониторингу, одржавању и санацији оштећених екосистема, са улогом микроорганизама у третману отпадних вода, Да развије аналитички и флексибилан приступ решавању проблема из области биотехнологијеу пољопривреди | |||
Исходи учења (стечена знања) | објасне основне карактеристике метаболизма микроорганизама, и опише рекомбинантне технологије, користећи примере аргументовано дискутују о решењима која пружа биотехнологија у санацији загађења у животној средини и сагледа могућности примене микробне биотехнолохије у савременој пољопривреди, биоремедијацији, биофертилизацији, анализира резултате и презентује стечено знање, | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основне улоге микроорганизама у животној средини, микробни метабоилзам,основи генетике микроорганизамс, Рекомбинантне технологије у биотехнологији животне средине. улога микроорганизама у биолошком третману отпадних вода (аеробни и анаеробни). Трансформација ксенобиотика, биофертилизација, перспективе биотехнологије у интегралном очувању и унапређењу животне средине у пољопривреди | |||
Садржај практичне наставе | Изолација бактерија које имају потенцијал за примену у пољопривреди, трансформацији ксенобиорика. антагонистички односи између микробних популација, изолација и идентификација бактериофаги, молекуларне методе идентификације микроорганизама | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
3 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, семинари, консултације и менторски рад, casestudy, e-learning | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 40 | ||
Пројекти | 20 | |||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |