Навигација

М-УЗ-20-СИЗ - Систематика земљишта

Спецификација предмета
НазивСистематика земљишта
АкронимМ-УЗ-20-СИЗ
Студијски програмПољопривреда
МодулУправљање земљиштем и водама
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаРазумевање класификационих система света и класификационог система земљишта Србије, таксономских категорија земљишта и њихове географске распрострањености.
    Исходи учења (стечена знања)Студент треба да познаје домаћи национални класификациони систем, националне класификационе системе важнијих земаља света (руски, француски, итд), интернационалне класификационе системе (ФАО и Америчка таксономија), тј. да буде способан за извођење корелација између појединих националних класификационих система уз помоћ Светске референтне базе података за земљишне ресурсе.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеКласификациони системи, систематске категорије земљишта и географија земљишта.
    Садржај практичне наставеУпознавање са дијагностичким хоризонтима, особинама и материјалима у нашим и светским земљиштима на основу којих се врши класификација земљишта. Упознавање са законитостима распростирања систематских категорија у нашој земљи и свету.
    Литература
    1. Ђорђевић, А., Радмановић, С. (2016). Педологија. Универзитет у Београду, Пољопривредни факултет, Београд.
    2. Ћирић, М. (1984). Педологија. Свјетлост, Сарајево.
    3. IUSS Working Group WRB (2015). World Reference Base for Soil Resources 2014, update 2015. International soil classification system for naming soils and creating legends for soil maps. World Soil Resources Reports No. 106. FAO, Romе.
    4. Група аутора (2006). Guidelines for soil description. Food and Agriculture Organization of the United Nations, Rome, ftp://ftp.fao.org/agl/agll/does/guidel_soil_descr.pdf.
    5. Група аутора (2009). Handbook of Soil Terminology, Correlation and Classification. Earthscan, London
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеОд метода извођења наставе користе се класична предавања, вежбе и методе интерактивне наставе. Од метода интерактивне наставе у настави користе се индивидуалне, групне односно тимске колаборативне и кооперативне методе активног учења.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари40