М-ФМ-20-ГИГ - Гајење инсеката и гриња
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Гајење инсеката и гриња | |||
Акроним | М-ФМ-20-ГИГ | |||
Студијски програм | Фитомедицина | |||
Модул | Фитомедицина | |||
Тип студија | мастер академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | а) стицање знања/разумевања о основним моделима узгоја инсеката и гриња, биоекологији гајених врста, лабораторијском и масовном гајењу, примени гајених популација, техникама и опреми за рад. б) стицање вештина заснивања привремених и трајних лабораторијске популација гриња и инсеката, употребе опреме, контроле параметара популационог раста, и примене гајених врста у својим истраживањима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент има: а) детаљно познавање физиолошких, трофичких и репродуктивних одлика гајених организама б) примењиво знање о одржавању и експлоатацији лабораторијских популација в) самосталност у осмишњању и спровођењу експеримената, методолошких и техничких решења у циљу индивидуалног научног напредовања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Увод; 1) Главне групе инсеката и гриња (Insecta, Acari) које се гаје и њихова улога 2) Парцијално и континуирано гајење; 3) Значај узгајивачких услова - влажност, температура, фотопериод, естивација, дијапауза; 4) Природна и вештачка храна - састав, начин припреме и усвајања; 5) Узгајивачки проблеми - оптималне густине, канибализам, природни непријатељи; 6) Примери узгоја појединих врста. | |||
Садржај практичне наставе | Техничка средства за гајење (алати, клопке, кавези, арене); технике манипулације in vivo; пратеће технике | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се примењивати у свим наставним поглављима предмета у разчитом обиму. Завршни усмени испит. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |