Д-ФМ-14-ПГФГ - Популациона генетика фитопатогених гљива и псеудогљива
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Популациона генетика фитопатогених гљива и псеудогљива | |||
Акроним | Д-ФМ-14-ПГФГ | |||
Студијски програм | Пољопривредне науке | |||
Модул | Фитомедицина | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о: процесима који доводе до генетичких, односно еволутивних промена популација фитопатогених гљива, вештине из: доказивања динамике и промена у популацијама; Способности да проучава биолошке факторе и процесе који доводе до промена унутар генетичких популација и разматра промене генетичких популација у различитим временским и просторним оквирима. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Разумевање процеса који доводе до генетичких, односно еволутивних промена популација појединих фитопатогених гљива, пре свега деловањем мутација, укрштања, „bottleneck“, генетичког дрифта, протока гена, процеса размножавања и утицаја природне селекције на глобалне популације и на популације у оквиру једног подручја, појединачне хаплотипове у оквиру популације, молекуларне варијабилности гљива | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам и значај популације. Мутације. „Bottleneck“. Генетички дрифт. Проток гена. Природна селекција и утицај на појединачне гене и популацију. Проучавање разлика у митохондријалној ДНК у циљу оцене интраспецијског полиморфизма, примена RAPD-PCR за карактеризацију. Молекуларна еволуција и филогенетске анализе. Нумеричке анализе варијабилности. Познавање софтверских пакета за генетичке анализе. | |||
Садржај практичне наставе | Коришћење различитих софтверских пакета за генерисање и обраду података. Интерпретација резултата добијених применом различитих тестова на нуклеотидне секвенце. Проучавање структуре популације одређене фитопатогене гљиве или псеудогљиве као модел систем. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 0 | 3 | ||
Методе извођења наставе | Теоријска интерактивна настава. Израда семинарског рада из једне од предвиђених области. Групни пројект: примена молекуларних техника за карактеризацију једне фитопатогене гљиве или псеудогљиве. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 40 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари | 15 |