Навигација

М-ФМ-14-СИО - Синантропни организми

Спецификација предмета
НазивСинантропни организми
АкронимМ-ФМ-14-СИО
Студијски програмФитомедицина
МодулФитомедицина
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ4.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаа) стицање знања/разумевања о најзначајнијим коменсалним врстама инсеката, гриња, птица и сисара, њиховом штетном утицају (загађивачи хране, алергени и вектори проузроковача болести човека и животиња, изазивачи фобија код људи) . б) стицање вештина познавања трагова и процене значаја присуства посматраних врста у различитим антропогеним стаништима
    Исходи учења (стечена знања)Познавање главних група синантропних организама, утврђивања жаришта, оцењивања штета и ризика услед присуства загађивача хране, алергени и вектора проузроковача болести, мера у чувању и складиштењу животних намирница и мера сузбијања; оспособљеност за идентификацију врста синантропних организама, доношење одлука о начину сузбијања ефикасним и за животну средину безбедним мерама
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеУвод; 1) Класификација синантропних организама; 2) Основне карактеристике синантропних организа-ма; 3) Синантропни организми у стамбеном и радном простору, здравственим и угоститељским објектима; 4) Хематофагне врсте и други паразити човека и домаћих животиња; 5) Контрола синантропних организама - Превентивне и директне мере;
    Садржај практичне наставеИз свих поглавља предавања предвиђене су вежбе у лабораторији. Морфолошке, биоеколошке карактеристике и идентификација синантропних врста инсеката, гриња, птица и глодара
    Литература
    1. Стојнић Б. (2022) Синантропни организми - електронски материјал, неауторизованa скрипта и презен-тације; Танасијевић Н., Симова-Тошић Д. (1987) Посебна ентомологија. Пољопривред-ни факултет Београд; Добривојевић К., Петановић Р. (1982) Основи акарологије. Слово љубве; Bonnefoy X., Kampen H. & Sweeney K. (2008) Public Health Significance of Urban Pests. World Health Organization, Copenhagen.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеТеоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом држи се по методским јединицама у оквиру сваког поглавља. Предвиђен је тест (1) по завршетку прва 2 поглавља. Обавезан семинарски рад (1). Завршни усмени испит
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит
    Практична настава5Усмени испит50
    Пројекти10
    Колоквијуми10
    Семинари20