Навигација

М-ВВ-14-ОВО - Оплемењивање воћака

Спецификација предмета
НазивОплемењивање воћака
АкронимМ-ВВ-14-ОВО
Студијски програмПољопривреда
МодулВоћарство и виноградарство
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљност другим предметима-Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПредмет треба да омогући студенту стицање знања о генцентрима порекла свих воћних врста. Студент ће се упознати са систематским местом и родоначелницимае племенитих сорти и подлога, цитологију и цитогенетику генотипова, биологију цветања, опрашивања, оплођења и рађања, начине наслеђивања појединих особина, почетни материјал, и на крају резултате оплемењивања у свету.
    Исходи учења (стечена знања)На крају предмета студент треба да буде оспособљен за успешно коришћење оплемењивачких података при стварању, интродукцији и размени биљног материјала; адекватно коришћење родоначелника и почетног материјала у процесу стварања нових сорти и подлога; ефикасну примену стечених знања из цитогенетике и биологије цветања, опрашивања, оплођења и рађања;
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСпецифичности оплемењивања јабучастих (јабука, крушка, дуња, мушмула, оскоруша); коштичавих (шљива, бресква, кајсија, трешња, вишња); језграстих (орах, леска, бадем, питоми кестен); јагодастих врсти воћака (јагода, малина, купина, рибизла, огрозд, боровница, актинидија); и мање важних врсти воћака. .
    Садржај практичне наставеУпознавање студената са генетичком основом, базама података, начинима оплемењивања на важнија својства и специфичностима оплемењивања појединих врсти воћака
    Литература
    1. Пејкић, Б. (1980): Оплемењивање воћака и винове лозе. Научна књига, Београд.
    2. Мишић, П. (2002): Специјално оплемењивање воћака. Институт за истраживања у пољопривреди "Србија" и Партенон, Београд.
    3. Temperate Fruit Crop Breeding. Germplasm to Genomics. (ed. by James F. Hancock). (2008): Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, Germany.
    4. Marisa Luisa Badenes and David H. Byrne Eds.), Springer (2012). Fruit Breeding.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    32
    Методе извођења наставеТеоријска и практична настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима. У току наставе су предвиђене две провере знања тестовима, а на крају практичне наставе (вежби) предвиђено је полагање колоквијума.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит50
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари20