О-МХ-14-ОХЕМ - Општа хемија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Општа хемија | |||
Акроним | О-МХ-14-ОХЕМ | |||
Студијски програм | Прехрамбена технологија | |||
Модул | Микробиологија хране | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 8.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљност другим предметима | - | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет омогућaва студенту стицање: знања из основних принципа којима се објашњава структура и реактивност материје, како се одигравају хемијске промене, хемијских и физичких својстава елемената, вештина руковања лабораторијским прибором, извођење и праћење хемијских експеримената, способности да аналитички и критички приступају решавању проблема и задатака везаних за природне науке. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По завршетку курса студент треба да: разуме разлику између хемијских и физичких промена; објасни фундаменталне основе структуре и реактивности материје; стекне основна знања из области хемијске равнотеже; савлада хемијски прорачун и основни лабораторијски рад; разуме шта су микро, макро и есецијални елементи; логички повезује теоријска, експериментална и рачунска знања. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни хемијски појмови, закони, јединице и стехиометрија; Елементи и једињења. Електронска структура атома; Периодичност особина и периодни систем; Хемијска веза; Међумолекулске интеракције; Раствори; Хемијска кинетика и равнотежа; Оксидо-редукционе реакције и основе електрохемије; Класе неорганских једињења; Хемија елемената, најважнија једињења, примена и значај у технолошким процесима. | |||
Садржај практичне наставе | Основни лабораторијски прибор и технике рада; Основне класе неорганских једињења. Стехиометрија. Термохемија. Раствори. Брзина хемијске реакције. Хемијска равнотежа. Равнотежа у воденим растворима. Израчунавање и мерење pH вредности раствора. Комплексна једињења. Реакције оксидо-редукције. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Провера знања тестом после одређених области пређених на предавањима. Испит се може полагати парцијално: рачунски и теоријски део испита, или испит у целини. Орална презентација, видео презентација, хемијска аналитика, рачунске вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 5 | Усмени испит | 35 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари |