Навигација

О-МХ-14-ОХЕМ - Општа хемија

Спецификација предмета
НазивОпшта хемија
АкронимО-МХ-14-ОХЕМ
Студијски програмПрехрамбена технологија
МодулМикробиологија хране
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ8.0Статус предметаобавезан
      Условљност другим предметима-Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПредмет омогућaва студенту стицање: знања из основних принципа којима се објашњава структура и реактивност материје, како се одигравају хемијске промене, хемијских и физичких својстава елемената, вештина руковања лабораторијским прибором, извођење и праћење хемијских експеримената, способности да аналитички и критички приступају решавању проблема и задатака везаних за природне науке.
      Исходи учења (стечена знања)По завршетку курса студент треба да: разуме разлику између хемијских и физичких промена; објасни фундаменталне основе структуре и реактивности материје; стекне основна знања из области хемијске равнотеже; савлада хемијски прорачун и основни лабораторијски рад; разуме шта су микро, макро и есецијални елементи; логички повезује теоријска, експериментална и рачунска знања.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни хемијски појмови, закони, јединице и стехиометрија; Елементи и једињења. Електронска структура атома; Периодичност особина и периодни систем; Хемијска веза; Међумолекулске интеракције; Раствори; Хемијска кинетика и равнотежа; Оксидо-редукционе реакције и основе електрохемије; Класе неорганских једињења; Хемија елемената, најважнија једињења, примена и значај у технолошким процесима.
      Садржај практичне наставеОсновни лабораторијски прибор и технике рада; Основне класе неорганских једињења. Стехиометрија. Термохемија. Раствори. Брзина хемијске реакције. Хемијска равнотежа. Равнотежа у воденим растворима. Израчунавање и мерење pH вредности раствора. Комплексна једињења. Реакције оксидо-редукције.
      Литература
      1. Е. Ивановић, А.Костић, „Општа хемија”, Академска издања, Земун, 2019.
      2. М.Б.Рајковић, „Питања и задаци из Опште и неорганске хемије”, Пергамент и Фотофутура, Београд, 2010.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      43
      Методе извођења наставеТеоријска и практична лабораторијска настава у комбинацији са интерактивном наставом ће се држати у свим областима у различитим односима. Провера знања тестом после одређених области пређених на предавањима. Испит се може полагати парцијално: рачунски и теоријски део испита, или испит у целини. Орална презентација, видео презентација, хемијска аналитика, рачунске вежбе.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит40
      Практична настава5Усмени испит35
      Пројекти
      Колоквијуми15
      Семинари