M-ZA-14-ZSVV - Zaštita životne sredine u voćarstvu i vinogradarstvu
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Zaštita životne sredine u voćarstvu i vinogradarstvu | |||
Akronim | M-ZA-14-ZSVV | |||
Studijski program | Zaštita životne sredine u poljoprivredi | |||
Modul | Zaštita životne sredine u poljoprivredi | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Da omogući studentu sticanje znanja o agro-ekosistemu i ekološkom potencijalu voćnjaka i vinograda, njihovu `ekološku infrastrukturu`, korisnu i štetnu floru i faunu, ključne štetočine i njihove antagoniste, formiranje i održavanje ekološke infrastrukture. Razmatraće se uloga bioindikatora u zaštiti životne sredine u voćnjacima i vinogradima, kao i osnovni principi organske proizvodnje voća i grožđa. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju predmeta student treba da pokaže temeljno poznavanje i razumevanje prednosti i nedostataka monokulture u voćarastvu i vinogradarstvu i da sagleda i usvoji pojmove: »ekološka infrastruktura«, «multufunkcionalna poljoprivreda», «funkcionalni biodiverzitet», «konzervacija biološke kontrole i ekološke infrastrukture». | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Sagledavanje voćnjaka i vinograda kao monokulture, poznavanje uzroka disfunkcije stanja agroekosistema, pravci ostvarivanja uređenog ekosistama, diverzitet ekosistema, povezanost ekosistema sa okolinom, mehanizmi za poboljšanje stanja agroekosistema, mere za poboljšanje funkcionalnosti biodiverziteta. Bioindikatori. | |||
Sadržaj praktične nastave | Na svakom času student će uz korišćenje skripte popunjavati test. To će biti način da savlada osnovno gradivo. Materijal sa interneta (iz odgovarjuće oblasti) će biti ponuđen studentu da dodatno savlada deo pedemta. Terenska vežba biće organizovana 1-3 po završenoj oblasti. Seminarski rad je obavezan i deo je ispita, može da bude timski, ako ima više učesnika, ili individualni. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, seminari, konsultacije i mentorski rad sa studentima | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 20 |