D-FM-20-NEM - Nematologija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Nematologija | |||
Akronim | D-FM-20-NEM | |||
Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
Modul | Fitomedicina | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 12.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Student treba da upozna osnovne osobine nematoda; njihovo mesto i značaj u prirodi i za ljude; Bioekologiju glavnih trofičkih grupa nematoda; | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Od studenta se očekuje da pokaže poznavanje osnovnih osobina nematoda; njihovog mesto i značaj u prirodi i za ljude i bude osposobljen da na osnovu simptoma posumnja na nematode kao uzročnike štete; da sam prepozna prisustvo nekih nematoda na i u biljkama; da kvalitetno uzorkuje zemljište i biljni materijal za eksperzizu; osmisli i sprovodi integralnu zaštitu bilja od nematoda | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Mesto Nematoda u životinjskom carstvu; rasprostranjenost; značaj; osnovna sistematika, građa tela i životni procesi; Važnije grupe nematoda i njihovi odnosi sa drugim živim bićima: Nematode kao hrana drugim živim bićima; Mikrobotrofne, grabljive, fitofagne nematode; Zoogene nematode i njihovi odnosi sa životinjama, Principi kontrole štetnih nematoda | |||
Sadržaj praktične nastave | Sve glavne oblasti teorijske nastave prate komplementarne laboratorijske vežbe | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | 0 | 4 | ||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | 40 | Usmeni ispit | 30 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |