M-UZ-20-PDML - Primena daljinske detekcije u melioracijama
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Primena daljinske detekcije u melioracijama | |||
| Akronim | M-UZ-20-PDML | |||
| Studijski program | Poljoprivreda | |||
| Modul | Upravljanje zemljištem i vodama | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje studenata sa senzorima daljinske detekcije, načinom snimanja, elektromagnetnim spektrom, promenama u prostoru i vremenu, da preko različitih indeksa razumeju refleksije spektra zračenja u odnosu na spektar vode, zemljišta, vegetacije, da umeju da interpretiraju podatke dobijene daljinskom detekcijom za potrebe odvodnjavanja i navodnjavanja, da procene uticaj suše preko različitih indeksa. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude osposobljen za obradu podataka dobijenih daljinskoom detekcijom za raznovrsne potrebe mapiranja infrastrukturnih meliorativnih objekata, da analizom slika može da prati promene na usevima i zemljištu u cilju boljeg upravljanja prirodnim resursima u poljoprivredi. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Elektromagnetna radijacija i spektar, interakcija sa atmosferom, pasivna i aktivna daljinska detekcija; Senzori i sateliti, rezolucija, multisrektralna i termalna detekcija, tipovi observativnih satelita; Analiza slike: vizualna interpretacija, digitalna obrada slike, isticanje značajnih podataka i klasifikacija podataka od značaja za proučavanje; NDVI i drugi indeksi. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Izrada slika termovizijskom, multispektralnom - hiperspektralnom kamerom sa zemlje, preko dronova/kvadrikoptera, preuzimanje besplatnih satelitskih snimaka TERRA, MODIS, Sentinel 2, preuzimanje metapodataka i preklapanje slika, analiza slika za potrebe određivanja pojave suše, prevlaženosti, potreba za navodnjavanjem. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: izlaganje gradiva, provera razumevanja gradiva kroz diskusiju sa studentima, analiza snimaka daljinske detekcije, izlaganje gradiva i izrada praktičnih vežbanja, predavanja na terenu | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 50 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
