O-FM-20-VBP - Vektori biljnih patogena
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Vektori biljnih patogena | |||
Akronim | O-FM-20-VBP | |||
Studijski program | Fitomedicina | |||
Modul | Fitomedicina | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | položeni ispiti iz predeta Opšta entomologija i Opšta fitopatologija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | upoznavanje sa: različitim grupama životinja vektora biljnih patogena (insektima - Homoptera, Thysanoptera, Hemiptera, grinjama, nematodama i gljivama), morfologijom i anatomijom vektora, načinima i putevima prenošenja virusa, fitoplazmi, bakterija i gljiva, osnovnim merama borbe protiv vektora. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | predmet treba da omogući studentu sticanje: znanja o vektorskoj ulozi beskičmenjaka i gljiva, njihovoj morfologiji, anatomiji, razmnožavanju i razviću; znanja o osnovnim grupama patogena; karakteristikama interakcije patogen-vektor, sticanje veštine prepoznavanja i monitoringa vektora biljnih patogena, timski rad i saradnju, kritičko mišljenje. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovne karakteristike vektora; Uloga vektora u prenošenju gljiva, bakterija i fitopalzmi. Prenošenje virusa vašima, cikadama, grinjama, nematodama, leptirastim vašima, tripsima i pseudogljivama; Mehanizmi i specifičnosti različitih načina prenošenja patogena vektorima;Uticaj promena u populaciji vektora na intenzivnije širenje virusa, pojavu „emerging” i “re-emerging” virusa. | |||
Sadržaj praktične nastave | Iz svih poglavlja predavanja predviđene su praktične vežbe u laboratoriji, insektarijumu i stakleniku i jedan odlazak na teren. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | 1 | ||
Metode izvođenja nastave | klasična predavanja, laboratorijske vežbe, jedna terenska vežba i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 30 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 10 |