Navigacija

D-VV-14-MIMO - Mikrobiloški monitoring

Specifikacija predmeta
Naziv Mikrobiloški monitoring
Akronim D-VV-14-MIMO
Studijski program Poljoprivredne nauke
Modul Voćarstvo i vinogradarstvo
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 10.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Cilj predmeta je upoznavanje sa konceptom indikatorskih mikroorganizama, njihove detekcije i značaja u monitoringu različitih životnih sredina; upoznavanje sa kriterijumima za odgovarajuće indikatorske vrste i procenu rizika. Primena softverskih rešenja u prediktivnom modeliranju u monitoringu indikatorskih mikroorganizama u životnoj sredini.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Student će moći da: razlikuje indikatorske mikroorganizme, primeni različite metode za detekciju indikatorskih mikroorganizama, da vodi evidenciju za eksperimente i podatke dobijene eksperimentom u laboratorijskoj svesci, integriše teorijska i praktična znanja u cilju analize kvaliteta sredine, da pravilno izvrši procenu rizika korišćenjem softverskih modela.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Indikatorske grupe mikroorganizama. Mikrobni metaboliti kao indikatori. Monitoring indikatorskih mikroorganizama u prirodnim i agroekosistemima. Procena rizika, primena softverskih modela u monitoringu. Uzorkovanje u cilju detekcije i identifikacije indikatorskih grupa mikroorganizama. Metode detekcije indikatorskih grupa mikroorganizama.
    Sadržaj praktične nastave Iz svih poglavlja predavanja predviđen je studijski istraživački rad.
    Literatura
    1. Petrović, O., Gajin, S., Matavulj, M., Radnović, D. Svirčev, Z. 1998. Mikrobiološko ispitivanje kvaliteta površinskih voda. Institut za biologiju PMF-a u Novom Sadu.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    5 0 3
    Metode izvođenja nastave Teoretska nastava u kombinaciji sa mentorskim radom, eLearning i case-study. Student treba da vodi evidenciju o svakom eksperimentu, predstavi rezultate eksperimenta u pisanoj i usmenoj formi, i oceni dobijene rezultate samostalno i u grupnoj diskusiji.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 60