D-VV-14-MIMO - Mikrobiloški monitoring
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Mikrobiloški monitoring | |||
Akronim | D-VV-14-MIMO | |||
Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
Modul | Voćarstvo i vinogradarstvo | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je upoznavanje sa konceptom indikatorskih mikroorganizama, njihove detekcije i značaja u monitoringu različitih životnih sredina; upoznavanje sa kriterijumima za odgovarajuće indikatorske vrste i procenu rizika. Primena softverskih rešenja u prediktivnom modeliranju u monitoringu indikatorskih mikroorganizama u životnoj sredini. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će moći da: razlikuje indikatorske mikroorganizme, primeni različite metode za detekciju indikatorskih mikroorganizama, da vodi evidenciju za eksperimente i podatke dobijene eksperimentom u laboratorijskoj svesci, integriše teorijska i praktična znanja u cilju analize kvaliteta sredine, da pravilno izvrši procenu rizika korišćenjem softverskih modela. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Indikatorske grupe mikroorganizama. Mikrobni metaboliti kao indikatori. Monitoring indikatorskih mikroorganizama u prirodnim i agroekosistemima. Procena rizika, primena softverskih modela u monitoringu. Uzorkovanje u cilju detekcije i identifikacije indikatorskih grupa mikroorganizama. Metode detekcije indikatorskih grupa mikroorganizama. | |||
Sadržaj praktične nastave | Iz svih poglavlja predavanja predviđen je studijski istraživački rad. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
5 | 0 | 3 | ||
Metode izvođenja nastave | Teoretska nastava u kombinaciji sa mentorskim radom, eLearning i case-study. Student treba da vodi evidenciju o svakom eksperimentu, predstavi rezultate eksperimenta u pisanoj i usmenoj formi, i oceni dobijene rezultate samostalno i u grupnoj diskusiji. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 60 |