M-MA-14-OUPR - Održivo upravljanje prirodnim resursima Srbije
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Održivo upravljanje prirodnim resursima Srbije | |||
Akronim | M-MA-14-OUPR | |||
Studijski program | Agroekonomija | |||
Modul | Menadžment u agrobiznisu | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Da student spozna stvarnost održivog upravljanja raspoloživim prirodnim resursima u Srbiji, razvojem i faktorima koji ga određuju. Da složene i specifične probleme upravljanja i korišćenja prirodnih resursa istražuje u kontekstu nacionalne strategije održivog razvoja, te da ga upozna sa institucijama i regulativom o zaštiti prirodnih resursa. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje a) znanja o teoriji održivog upravljanja prirodnim resursima; analize prirodng kapitala i problema zaštite životne sredine; primena odgovarajućih metoda vrednovanja prirodnih resursa. b) veština samostalnog upravljanja prirodnim resursima i problema zagađenja životne redine; Inplementacija nacionalne i međunarodne regulative o zaštiti životne sredine u Srbiji. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Ekonomski i ekološki značaj prirodnih resursa; Stanje i kvalitet prirodnih resursa u Srbiji; Sociološki, ekonomsi i ekološki pristup prirodnim resursima; Nacionalni resursi u međunarodnom okruženju; Monopoli prirodnih resursa; Resursi: infrastruktura i demografija; Zagađenje, dekontaminacija i održivi metod korišćenja prirodnih resursa u Srbiji. | |||
Sadržaj praktične nastave | Izlaganje i dskusija seminarskih radova studenata sa konkretnim temama iz oblasti a) analize dobrih i losih praksi. b) studije slučajeva konflikata interesa vezanih za iskorišćavanje prirodnih resursa v) ponašanja i socijalne odgovornosti menidžera u kompanijama koje se bave eksploatacijom prirodnih resursa. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja: Ex cathedra izlaganja i interaktivna komunikacija sa studenatima radi provere usvojenog znanja. Vežbe: Interaktivna komunikacija studenata sa asistentom i međusobno, izrada seminarskih radova i zadataka na zadatu temu. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 30 | |||
Seminari | 10 |