M-MA-14-OUPR - Održivo upravljanje prirodnim resursima Srbije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Održivo upravljanje prirodnim resursima Srbije | |||
| Akronim | M-MA-14-OUPR | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | Menadžment u agrobiznisu | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | - | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Da student spozna stvarnost održivog upravljanja raspoloživim prirodnim resursima u Srbiji, razvojem i faktorima koji ga određuju. Da složene i specifične probleme upravljanja i korišćenja prirodnih resursa istražuje u kontekstu nacionalne strategije održivog razvoja, te da ga upozna sa institucijama i regulativom o zaštiti prirodnih resursa. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Sticanje a) znanja o teoriji održivog upravljanja prirodnim resursima; analize prirodng kapitala i problema zaštite životne sredine; primena odgovarajućih metoda vrednovanja prirodnih resursa. b) veština samostalnog upravljanja prirodnim resursima i problema zagađenja životne redine; Inplementacija nacionalne i međunarodne regulative o zaštiti životne sredine u Srbiji. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Ekonomski i ekološki značaj prirodnih resursa; Stanje i kvalitet prirodnih resursa u Srbiji; Sociološki, ekonomsi i ekološki pristup prirodnim resursima; Nacionalni resursi u međunarodnom okruženju; Monopoli prirodnih resursa; Resursi: infrastruktura i demografija; Zagađenje, dekontaminacija i održivi metod korišćenja prirodnih resursa u Srbiji. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Izlaganje i dskusija seminarskih radova studenata sa konkretnim temama iz oblasti a) analize dobrih i losih praksi. b) studije slučajeva konflikata interesa vezanih za iskorišćavanje prirodnih resursa v) ponašanja i socijalne odgovornosti menidžera u kompanijama koje se bave eksploatacijom prirodnih resursa. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja: Ex cathedra izlaganja i interaktivna komunikacija sa studenatima radi provere usvojenog znanja. Vežbe: Interaktivna komunikacija studenata sa asistentom i međusobno, izrada seminarskih radova i zadataka na zadatu temu. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 10 | |||
