O-MH-14-ANHE - Analitička hemija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Analitička hemija | |||
Akronim | O-MH-14-ANHE | |||
Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
Modul | Mikrobiologija hrane | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 7.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | Opšta hemija | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava studentu sticanje: znanja iz principa i primene kvalitativne i kvantitativne hemijske analize prehrambenih uzoraka, proračuna osnovnih veličina i parametara bitnih za hemijsku analizu; veština eksperimentalnog rada; sposobnosti primene klasičnih i odabranih instrumentalnih metoda hemijske analize. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku kursa student treba da: razume principe, mehanizme, značaj i mogućnosti primene metoda hemijske analize; računski rešava hemijske zadatke u analitici hrane; savlada tehnike i operacije neophodne za izvođenje hemijske analize; argumentovano proceni i izabere tehnike kojima se može izvesti hemijska analiza; ima sposobnost da interpretira i proceni rezultate hemijske analize. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Principi, pojmovi, zadatak i oblast primene analitičke hemije; hemijska ravnoteža u rastvorima kiselina, baza, soli; puferni sistemi; heterogena ravnoteža; uzorkovanje i priprema uzoraka za hemijsku analizu; principi i podela kvantitativnih metoda; gravimetrijska analiza; volumetrijska analiza; podela, osnovni principi i primena instrumentalnih metoda za analizu prehrambenih proizvoda. | |||
Sadržaj praktične nastave | Kvalitativna hemijska analiza. Gravimetrija: metode taloženja i volatilizacije. Volumetrija: a) metode kiselo-bazne titracije; b) metode precipitacije; b) metode građenja kompleksa; g) metode oksido-redukcije. Potenciometrija. Spektrofotometrija. Interpretacija rezultata matematičkom statistikom. Završna analiza. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 4 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska i laboratorijska nastava u kombinaciji sa interaktivnom nastavom će se držati u svim oblastima u različitim odnosima. Kolokvijumi prate eksperimentalnu nastavu. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 25 | |
Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | 25 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 40 | |||
Seminari |