D-RA-20-COB - Citogenetika u oplemenjivanju biljaka
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Citogenetika u oplemenjivanju biljaka | |||
Akronim | D-RA-20-COB | |||
Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
Modul | Ratarstvo i povrtarstvo | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 12.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Upisane doktorske studije. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Na kraju predmeta studenti će razumeti građu ćelije i hromozoma, proces deobe i eliminacije hromozoma, metode bojenja hromozoma, fizičke i genetičke mape hromozoma i značaj hromozomskog inženjeringa. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti će biti osposobljeni za primenu različitih laboratorijskih tehnika u citogenetici. Studenti će moći da konstruišu mape hromozoma i da primenjuju stečena znanja i veštine u oplemenjivanju biljaka. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Građe ćelije i hromozoma. Laboratorija za citogenetiku. Brojanje i bojenje hromozoma. Citometrija. Hromozomski inženjering. Fizičke i genetičke mape hromozoma. Primena citogenetike u oplemenjivanju biljaka. | |||
Sadržaj praktične nastave | Studijski istraživački rad - Biće organizovan individualno u zavisnosti od teme doktorske disertacije, a obuhvatiće izradu i pisanje seminarskih i naučnih radova. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | 0 | 4 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, seminari, konsultacije i mentorski rad. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 40 |