D-FM-20-MIŠ - Mišoliki glodari
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Mišoliki glodari | |||
Akronim | D-FM-20-MIŠ | |||
Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
Modul | Fitomedicina | |||
Tip studija | doktorske akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 12.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje detaljnih znanja o sistematici, morfologiji, anatomiji, fiziologiji i etologiji mišolikih glodara. Sticanje širih aznanja o bioekologiji mišolikih glodara, njihovom mestu u prirodi i značaju za čoveka, osobenostima sinantropnih populacija ekonomski značajnih vrsta i rodova, monitoringu i proceni štetnosti, prognozi pojave i određivanju pragova štetnosti. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Specijalističko poznavanje morfo-anatomskih, fizioloških, bihevioralnih i bioekoloških karakteristika najznačajnijih vrsta glodara u biljnoj proizvodnji i komunalnoj higijeni; Osposobljenost za obavljanje prognoze pojave, monitoringa i izbora mera suzbijanja. Samostalnost u rešavanju praktičnih i teorijskih problema u okviru navedene problematike, kritično razmišljanje, kreativno i nezavisno postupanje. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod - mišoliki glodari (Rodentia : Myomorpha); Sistematika i diverzitet (Spalacidae, Cricetidae, Muridae, Dipodidae, Gliridae; Morfologija); Anatomija fiziologija i etologija; Areal vrsta; Značaj mišolikih u prirodnim staništima, fitomedicini, veterini i medicini; štetnost i prognoza pojave; Principi kontrole – obrasci suzbijanja štetnih populacija mišolikih glodara. | |||
Sadržaj praktične nastave | Iz pojedinih poglavlja predavanja, u zavisnosti oda teme disertacije predviđen je samostalan istraživački rad na terenu i u laboratoriji. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
6 | 0 | 4 | ||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombiaciji sa interaktivnom nastavom će se primenjivatiu svim oblastima. Obavezna izrada seminarskog rada. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 50 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 20 |