D-UZ-20-MIMO - Mikrobiloški monitoring
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mikrobiloški monitoring | |||
| Akronim | D-UZ-20-MIMO | |||
| Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
| Modul | Upravljanje zemljištem i vodama | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 10.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj predmeta je upoznavanje sa konceptom indikatorskih mikroorganizama, njihove detekcije i značaja u monitoringu različitih životnih sredina; upoznavanje sa kriterijumima za odgovarajuće indikatorske vrste i procenu rizika. Primena softverskih rešenja u prediktivnom modeliranju u monitoringu indikatorskih mikroorganizama u životnoj sredini. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će moći da: razlikuje indikatorske mikroorganizme, primeni različite metode za detekciju indikatorskih mikroorganizama, da vodi evidenciju za eksperimente i podatke dobijene eksperimentom u laboratorijskoj svesci, integriše teorijska i praktična znanja u cilju analize kvaliteta sredine, da pravilno izvrši procenu rizika korišćenjem softverskih modela. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Indikatorske grupe mikroorganizama. Mikrobni metaboliti kao indikatori. Monitoring indikatorskih mikroorganizama u prirodnim i agroekosistemima. Procena rizika, primena softverskih modela u monitoringu. Uzorkovanje u cilju detekcije i identifikacije indikatorskih grupa mikroorganizama. Metode detekcije indikatorskih grupa mikroorganizama. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Iz svih poglavlja predavanja predviđen je studijski istraživački rad. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 6 | 0 | 2 | ||
| Metode izvođenja nastave | Teoretska nastava u kombinaciji sa mentorskim radom, eLearning i case-study. Student treba da vodi evidenciju o svakom eksperimentu, predstavi rezultate eksperimenta u pisanoj i usmenoj formi, i oceni dobijene rezultate samostalno i u grupnoj diskusiji. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 60 | |||
