M-AR-20-RUT - Ruralni turizam
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Ruralni turizam | |||
| Akronim | M-AR-20-RUT | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | Agrarni i ruralni razvoj | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Nema. | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet ima za cilj da studentima omogući: 1. upoznavanje sa teorijom i praksom ruralnog turizma; 2. sticanje veština za analizu potencijala ruralnih prostora za razvoj ovog turizma, 3. sticanje znanja o značaju institucija i organizacija za razvoj ruralnog turizma, 4. analizu ponude i tražnje za uslugama u ruralnom turizmu Srbije; 5. sticanje sposobnosti za aktivno učešće i rukovođenje ruralnim turizmom. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je osposobljen da: 1. definiše i objasni pojmove o ruralnom turizmu (RT); 2. identifikuje, razume i analizira tendencije u razvoju RT; 3. analizira veze između ponude i tražnje za uslugama u RT; 4. analizira položaj ruralnog turizma na ukupnom turističkom tržištu; 5. planira, organizuje i realizuje različit promotivne aktivnosti; 6. raspolaže znanjima za organizovanje i unapređivanje RT. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Pojmovno određivanje ruralnog turizma (pojam, vrste i karakteristike ruralnog turizma); 2. Ruralni turizam kao tržišni segment, indikatori održivosti i posebni oblici ruralnog turizma; 3. Stanje i tendencije u RT u svetu i Evropi; 4. Nastanak, razvoj i tendencije RT Srbije; 5. Analiza ponude, tražnje i marketing koncepta u RT Srbije; 6. Institucionalni i zakonodavni okvir RT u Srbiji. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Analiza dostupnih podataka o ruralnom turizmu Srbije na nacionalnom i regionalnom nivou; turističke vrednosti; modeli konačišta i usluga u ruralnom turizmu; marketing usluga u ruralnom turizmu Srbije; analiza primera iz prakse; interpretacija individualnih seminarskih radova vezanih za problematiku razvoja ruralnog turizma u Srbiji. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom. Individualni konsultativni proces u toku pripreme seminarskog rada. Provera znanja u toku nastave putem testa, prezentacije i odbrane seminarskog rada. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | 20 | |||
