O-AE-20-MSAV - Menadžment poljoprivrednog savetodavstva
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Menadžment poljoprivrednog savetodavstva | |||
| Akronim | O-AE-20-MSAV | |||
| Studijski program | Agroekonomija | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava studentu sticanje: 1. znanja o menadžmentu poljoprivrednog savetodavstva, o teoriji i praksi savetodavstva u poljoprivredi i ruralnom razvoju, 2. veština efikasnog učenja i kritičkog mišljenja o problemima iz oblasti organizacije i funkcionisanja poljoprivrednog savetodavstva i 3. sposobnosti rešavanja konkretnih problema koji se odnose na rad savetodavne službe. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku kursa iz ovog predmeta, student treba da bude sposoban za: razumevanje specifičnosti savetodavne problematike; obavljanje poslova pružanja savetodavnih usluga u poljoprivredi; upravljanje i rukovođenje savetodavnim institucijama; rad sa pojedincima, grupama korisnika usluga,udruženjima i agrarnim institucijama; primenu stečenih znanja u konkretnim uslovima poslovanja u oblasti poljoprivrede. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Značaj, misija, definicija, principi, etika, zadaci i vrste usluga savetodavne službe; 2. Uloga i hronologija razvoja savetodavstva u poljoprivredi i ruralnom razvoju; 3. Stanje i budući pravci razvoja savetodavne službe; 4. Zakonski propisi o savetodavnoj službi; 5. Koncept poljoprivrednog savetodavstva; 6. Korisnici savetodavnih usluga, finansiranje i troškovi poljoprivrednog savetodavstva. | |||
| Sadržaj praktične nastave | 1. Definisanje, ciljevi i funkcije poljoprivrednog savetodavstva; 2. Poljoprivredno savetodavstvo kao činilac razvoja poljoprivrede i sela; 3. Proces predavanja i učenja, metode i kadrovi u poljoprivrednom savetodavstvu; 4. Sistem informacija u poljoprivrednom savetodavstvu; 5. Tipologija savetodavnog rada; 6. Integracija i dalji razvoj tipologije savetodavnog rada. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe i interaktivna nastava. Provera znanja u toku nastave putem testova, prezentacije i odbrane seminarskog rada. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 50 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 10 | |||
