O-ZH-20-POP - Principi održive poljoprivrede
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Principi održive poljoprivrede | |||
Akronim | O-ZH-20-POP | |||
Studijski program | Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane | |||
Modul | Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje: a) znanja iz osnovnih principa u oblasti održive poljoprivrede, različitih oblika i vrsta poljoprivrednih sistema, tipova i načina konverzije u održive poljoprivredne sisteme. b) razumevanja funkcionisanja održivih poljoprivrednih sistema i kreiranje alternativnih sistema proizvodnje. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju predmeta student treba da pokaže poznavanje (razumevanje): osnovnih principa u oblasti održive poljoprivrede, uporedi i klasifikuje različite poljoprivredne sisteme, prepozna karakteristike alternativnih poljoprivrednih sistema, prepozna prednosti i nedostatke ovih sistema. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Uvod, tipovi poljoprivrede, vrste poljoprivrednih sistema (konvencionalna, održiva, organska, low-input), karakteristike održivih sistema poljoprivrede, zaštita, očuvanje i unapređenje agroekosistema, prelaz na održivu poljoprivredu, alternativni poljoprivredni sistemi, prednosti i nedostaci alternativnih poljoprivrednih sistema, mere za dugoročan prelaz na održive sisteme. | |||
Sadržaj praktične nastave | Na praktičnim primerima različitih sistema i modela proizvodnje izvodiće se vežbe vezane za svaku nastavnu jedinicu. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Od metoda izvođenja nastave koriste se klasična predavanja, vežbe i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |