O-ZH-20-POP - Principi održive poljoprivrede
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Principi održive poljoprivrede | |||
| Akronim | O-ZH-20-POP | |||
| Studijski program | Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane | |||
| Modul | Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje: a) znanja iz osnovnih principa u oblasti održive poljoprivrede, različitih oblika i vrsta poljoprivrednih sistema, tipova i načina konverzije u održive poljoprivredne sisteme. b) razumevanja funkcionisanja održivih poljoprivrednih sistema i kreiranje alternativnih sistema proizvodnje. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju predmeta student treba da pokaže poznavanje (razumevanje): osnovnih principa u oblasti održive poljoprivrede, uporedi i klasifikuje različite poljoprivredne sisteme, prepozna karakteristike alternativnih poljoprivrednih sistema, prepozna prednosti i nedostatke ovih sistema. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod, tipovi poljoprivrede, vrste poljoprivrednih sistema (konvencionalna, održiva, organska, low-input), karakteristike održivih sistema poljoprivrede, zaštita, očuvanje i unapređenje agroekosistema, prelaz na održivu poljoprivredu, alternativni poljoprivredni sistemi, prednosti i nedostaci alternativnih poljoprivrednih sistema, mere za dugoročan prelaz na održive sisteme. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Na praktičnim primerima različitih sistema i modela proizvodnje izvodiće se vežbe vezane za svaku nastavnu jedinicu. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Od metoda izvođenja nastave koriste se klasična predavanja, vežbe i metode interaktivne nastave. Od metoda interaktivne nastave u nastavi koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
