Naziv |
Biologija |
Akronim |
O-ZH-20-BIOL |
Studijski program |
Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane |
Modul |
Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane |
Tip studija |
osnovne akademske studije |
Nastavnik (predavač) |
|
Nastavnik/saradnik (vežbe) |
|
Nastavnik/saradnik (DON) |
|
Broj ESPB |
7.0 |
Status predmeta |
obavezan |
Uslovljnost drugim predmetima |
|
Oblik uslovljenosti |
|
Ciljevi izučavanja predmeta |
Predmet treba da omogući studentu razumevanje:
građe animalne i biljne ćelije
osnovnih tipova biljnih i životinjskih tkiva
osnovnih anatomskih, morfoloških i fizioloških karakteristika vegetativnih i generativnih biljnih organa
osnovnih morfoloških i fizioloških karakteristika sistema organa kod životinja
raznovrsnosti, rasprostranjenja i značaja glavnih grupa biljaka i životinja |
Ishodi učenja (stečena znanja) |
Uporedi i razlikuje osnovnu građu, funkciju i životni ciklus, anatomsku građu organskih sistema kičmenjaka, Objasni principe raznovrsnosti živih bića i njihove klasifikacije, Koristi svetlosni mikroskop za prepoznavanje i opisivanje tkiva i organa kičmenjaka, Ispoljava spremnost i sposobnost za timski rad, kritičko mišljenje, prezentaciju stečenog znanja, procenu ishoda učenja, procenu nastavnog procesa. |
Sadržaj teorijske nastave |
Građa ćelija, deoba ćelije; podela tkiva; Osnove morfologije i fiziologije biljaka i životinja: vegetativni i reproduktivni organi, osnovni fiziološki procesi (fotosinteza, transpiracija, fotoperiodizam, biljni hormoni, vernalizacija, dormancija semena), pregled građe važnijih sistema organa životinja. kratak pregled osnovnih grupa biljaka i životinja |
Sadržaj praktične nastave |
Uporedi i razlikuje građu, funkciju i životni ciklus. Objasni principe raznovrsnosti živih bića i njihove klasifikacije u taksonomske kategorije. Koristi svetlosni mikroskop za prepoznavanje i opisivanje tkiva i organa kičmenjaka Ispoljava spremnost i sposobnost za timski rad, kritičko mišljenje, prezentaciju stečenog znanja, procenu ishoda učenja, procenu nastavnog procesa. |