D-ML-14-PGFG - Populaciona genetika fitopatogenih gljiva i pseudogljiva
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Populaciona genetika fitopatogenih gljiva i pseudogljiva | |||
| Akronim | D-ML-14-PGFG | |||
| Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
| Modul | Melioracije zemljišta | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 8.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o: procesima koji dovode do genetičkih, odnosno evolutivnih promena populacija fitopatogenih gljiva, veštine iz: dokazivanja dinamike i promena u populacijama; Sposobnosti da proučava biološke faktore i procese koji dovode do promena unutar genetičkih populacija i razmatra promene genetičkih populacija u različitim vremenskim i prostornim okvirima. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Razumevanje procesa koji dovode do genetičkih, odnosno evolutivnih promena populacija pojedinih fitopatogenih gljiva, pre svega delovanjem mutacija, ukrštanja, „bottleneck“, genetičkog drifta, protoka gena, procesa razmnožavanja i uticaja prirodne selekcije na globalne populacije i na populacije u okviru jednog područja, pojedinačne haplotipove u okviru populacije, molekularne varijabilnosti gljiva | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Pojam i značaj populacije. Mutacije. „Bottleneck“. Genetički drift. Protok gena. Prirodna selekcija i uticaj na pojedinačne gene i populaciju. Proučavanje razlika u mitohondrijalnoj DNK u cilju ocene intraspecijskog polimorfizma, primena RAPD-PCR za karakterizaciju. Molekularna evolucija i filogenetske analize. Numeričke analize varijabilnosti. Poznavanje softverskih paketa za genetičke analize. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Korišćenje različitih softverskih paketa za generisanje i obradu podataka. Interpretacija rezultata dobijenih primenom različitih testova na nukleotidne sekvence. Proučavanje strukture populacije određene fitopatogene gljive ili pseudogljive kao model sistem. | |||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | 0 | 3 | ||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska interaktivna nastava. Izrada seminarskog rada iz jedne od predviđenih oblasti. Grupni projekt: primena molekularnih tehnika za karakterizaciju jedne fitopatogene gljive ili pseudogljive. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 15 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 15 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 15 | |||
| Seminari | 15 | |||
