D-RA-14-MIŠ - Mišoliki glodari
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Mišoliki glodari | |||
| Akronim | D-RA-14-MIŠ | |||
| Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
| Modul | Ratarstvo i povrtarstvo | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 8.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje detaljnih znanja o sistematici, morfologiji, anatomiji, fiziologiji i etologiji mišolikih glodara. Sticanje širih aznanja o bioekologiji mišolikih glodara, njihovom mestu u prirodi i značaju za čoveka, osobenostima sinantropnih populacija ekonomski značajnih vrsta i rodova, monitoringu i proceni štetnosti, prognozi pojave i određivanju pragova štetnosti. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Specijalističko poznavanje morfo-anatomskih, fizioloških, bihevioralnih i bioekoloških karakteristika najznačajnijih vrsta glodara u biljnoj proizvodnji i komunalnoj higijeni; Osposobljenost za obavljanje prognoze pojave, monitoringa i izbora mera suzbijanja. Samostalnost u rešavanju praktičnih i teorijskih problema u okviru navedene problematike, kritično razmišljanje, kreativno i nezavisno postupanje. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod - mišoliki glodari (Rodentia : Myomorpha); Sistematika i diverzitet (Spalacidae, Cricetidae, Muridae, Dipodidae, Gliridae; Morfologija); Anatomija fiziologija i etologija; Areal vrsta; Značaj mišolikih u prirodnim staništima, fitomedicini, veterini i medicini; štetnost i prognoza pojave; Principi kontrole – obrasci suzbijanja štetnih populacija mišolikih glodara. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Iz pojedinih poglavlja predavanja, u zavisnosti oda teme disertacije predviđen je samostalan istraživački rad na terenu i u laboratoriji. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | 0 | 3 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombiaciji sa interaktivnom nastavom će se primenjivatiu svim oblastima. Obavezna izrada seminarskog rada. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | 60 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 20 | |||
