D-RA-14-BUBP - Bolesti uskladištenih biljnih proizvoda
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Bolesti uskladištenih biljnih proizvoda | |||
| Akronim | D-RA-14-BUBP | |||
| Studijski program | Poljoprivredne nauke | |||
| Modul | Ratarstvo i povrtarstvo | |||
| Tip studija | doktorske akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 8.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet omogućava studentu sticanje produbljenih znanja, veština i stavova o: faktorima neophodnim za pojavu i razvoj ekonomski najznačajnijih postžetvenih bolesti, uticaju starenja biljaka i uslova pre i u toku čuvanja na infekciju, dijagnozi bolesti i merama zaštite i bezbednosti proizvoda za ishranu ljudi i životinja. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Po završetku kursa student treba da poznaje značajnije postžetvene bolesti i njihove prouzrokovače, uključujući toksigene vrste,i da ume da primeni metode dijagnoze bolesti i identifikacije patogena, analizira međuodnos patogena, domaćina i uslova sredine. Time će biti osposobljen da kroz kritičko mišljenje i integrisanje znanja učestvuje u rešavanju konkretnih problema na kreativan način. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Uvod; Značaj bolesti uskladištenih biljnih proizvoda; Čuvanje biljnih proizvoda; Uslovi neophodni za pojavu bolesti u skladištu; Infekcija i razvoj bolesti; Ispoljavanje simptoma; Dijagnoza bolesti; Kontrola bolesti uskladištenih biljnih proizvoda hemijskim i biološkim merama i kontrolom uslova skladištenja; Bezbednost hrane. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Fitopatološke metode analize postžetvenih bolesti i identifikacije patogena, utvrđivanje osetljivosti-otpornosti i faktora uključenih u otpornost biljaka i virulentnost patogena, a u zavisnosti od potreba i zahteva doktorske disertacije. Takođe, obuhvatiće i obradu, analizu, prezentaciju rezultata i osposobljavanje za samostalan i/ili timski rad, kao i za pisanje i objavljivanje naučnog rada. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 4 | 0 | 3 | ||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja kombinovana sa interaktivnom nastavom će se primenjivati u svim nastavnim poglavljima predmeta. Obavljaće se po principu kontinuirane evaluacije. Studenti su dužni da u toku nastave iz predmeta urade, javno prikažu i odbrane jedan seminarski rad iz programa predmeta. Primenjuju se sledeći oblici provere znanja: nastavni testovi tokom semestra, ocena seminarskog rada i završni ispit | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | |||
| Praktična nastava | 30 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | 30 | |||
