O-UB-14-MPS-13 - Menadžment poslovnih sistema
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Menadžment poslovnih sistema | |||
| Akronim | O-UB-14-MPS-13 | |||
| Studijski program | Prehrambena tehnologija | |||
| Modul | Upravljanje bezbednošću i kvalitetom u proizvodnji hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | 1. sticanje znanja o suštini menadžmenta, činiocima proizvodnje i rezultatima poslovanja poslovnih sistema poljoprivrede; 2. razumevanje organizaciono-ekonomskih zakonitosti koje se javljaju u poslovnim sistemima i njihovim vezama sa okruženjem i 3. osposobljavanje za rešavanje konkretnih problema organizaciono-ekonomske prirode koji se javljaju u poslovnim sistemima poljoprivrede. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Student treba da bude sposoban da: 1. kritički razmišlja o problemima iz oblasti menadžmenta poslovnih sistema poljoprivrede; 2. primeni adekvatne metode u osnivanju i razvoju poslovnih sistema poljoprivrede; 3. uspostavi pravilnu organizaciju i optimalnu alokaciju proizvodnih resursa; 4. unapređuje efektivnost i efikasnost poslovanja i 4. upravlja različitim oblicima poslovnih sistema poljoprivrede. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | 1. Definicija, predmet i zadatak menadžmenta poslovnih sistema poljoprivrede kao naučne discipline; 2. Rad kao faktor proizvodnje; 3. Motivisanje ljudskog ponašanja; 4. Organizaciono-ekonomska obeležja sredstava za proizvodnju poslovnih sistema poljoprivrede; 5. Preduzeće kao sistem i 6. Funkcionalne oblasti menadžmenta (pojam, značaj i klasifikacija). | |||
| Sadržaj praktične nastave | 1. Racionalizacija i vrednovanje rada; 2. Kapacitet sredstava za proizvodnju; 3. Pokazatelji poslovnog uspeha poslovnih sistema poljoprivrede (pojam, značaj, načini merenja i uslovi koji utiču na njih) i 4. Specijalizacija i intenzivnost proizvodnje (pojam, značaj, načini merenja i uslovi koji utiču na njih). | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Teorijska i praktična nastava uz korišćenje interaktivnih metoda će se održati u svim oblastima. Organizovanje seminara kao oblik nastave u kome studenti, pod vođstvom rukovodioca seminara, aktivno obrađuju određeno nastavno gradivo, koje unapred pripremaju. Provera znanja u toku nastave putem testa i kolokvijuma. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 60 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 35 | |||
| Seminari | ||||
