Navigacija

M-VO-20-OVO - Oplemenjivanje voćaka

Specifikacija predmeta
Naziv Oplemenjivanje voćaka
Akronim M-VO-20-OVO
Studijski program Voćarstvo i Vinogradarstvo i vinarstvo
Modul Voćarstvo
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima - Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Predmet treba da omogući studentu sticanje znanja o gencentrima porekla svih voćnih vrsta. Student će se upoznati sa sistematskim mestom i rodonačelnicimae plemenitih sorti i podloga, citologiju i citogenetiku genotipova, biologiju cvetanja, oprašivanja, oplođenja i rađanja, načine nasleđivanja pojedinih osobina, početni materijal, i na kraju rezultate oplemenjivanja u svetu.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Na kraju predmeta student treba da bude osposobljen za uspešno korišćenje oplemenjivačkih podataka pri stvaranju, introdukciji i razmeni biljnog materijala; adekvatno korišćenje rodonačelnika i početnog materijala u procesu stvaranja novih sorti i podloga; efikasnu primenu stečenih znanja iz citogenetike i biologije cvetanja, oprašivanja, oplođenja i rađanja;
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Specifičnosti oplemenjivanja jabučastih (jabuka, kruška, dunja, mušmula, oskoruša); koštičavih (šljiva, breskva, kajsija, trešnja, višnja); jezgrastih (orah, leska, badem, pitomi kesten); jagodastih vrsti voćaka (jagoda, malina, kupina, ribizla, ogrozd, borovnica, aktinidija); i manje važnih vrsti voćaka. .
    Sadržaj praktične nastave Upoznavanje studenata sa genetičkom osnovom, bazama podataka, načinima oplemenjivanja na važnija svojstva i specifičnostima oplemenjivanja pojedinih vrsti voćaka
    Literatura
    1. Pejkić, B. (1980): Oplemenjivanje voćaka i vinove loze. Naučna knjiga, Beograd.
    2. Mišić, P. (2002): Specijalno oplemenjivanje voćaka. Institut za istraživanja u poljoprivredi "Srbija" i Partenon, Beograd.
    3. Temperate Fruit Crop Breeding. Germplasm to Genomics. (ed. by James F. Hancock). (2008): Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, Germany.
    4. Marisa Luisa Badenes and David H. Byrne Eds.), Springer (2012). Fruit Breeding.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    3 2
    Metode izvođenja nastave Teorijska i praktična nastava u kombinaciji sa interaktivnom nastavom će se držati u svim oblastima. U toku nastave su predviđene dve provere znanja testovima, a na kraju praktične nastave (vežbi) predviđeno je polaganje kolokvijuma.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit 50
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi 20
    Seminari 20