M-UZ-20-EM - Ekološka mikrobiologija
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Ekološka mikrobiologija | |||
Akronim | M-UZ-20-EM | |||
Studijski program | Poljoprivreda | |||
Modul | Upravljanje zemljištem i vodama | |||
Tip studija | master akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 5.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljnost drugim predmetima | . | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | da omogući razumevanje diverziteta mikroorganizama u ekosistemima, značaj bakterija stimulatora biljnog rasta, primene mikroorganizama u procesima bioremedijacije i biokonverzije agroindustrijskog otpada. Multidisciplinarni pristup u proučavanju i karakterizaciji ekosistema i upoznavanje sa metodama za detekciju saprofitnih i humanih patogenih mikroorganizama u životnoj sredini. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | da opiše međusobne interakcije između mikorobnih populacija i njihov odnos sa biljkama, da formuliše uticaj ekoloških faktora na mikroorganizme, da dovede u vezu ekološke probleme u poljoprivredi i kontaminaciju zemljišta i voda sa mogućnošću praktične primene mikroorganizama u bioremedijacija, biofertilizaciji i proizvodnj i zdrastveno bezbedne hrane | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Mikrobne zajednice u različitim ekosistemima. Uticaj ekoloških faktora na mikrobni rast, Interakcije između mikrobnim populacijama. Odnos mikroorganizama i biljaka, rizosfera, bakterije stimulatori biljnog rasta. Uloga mikroorganizama u održivoj poljoprivredi, bioremedijaciji i biokonverziji agroindustrijskog otpada. Mikroorganizmi kao kontaminanti svežeg povrća i voća. | |||
Sadržaj praktične nastave | Izolacija i identifikacija saprofitnih i patogenih mikroorganizama iz prirodnih sreredina, određivanje brojnosti i aktivnosti mikroorganizama iz životne sredine i analiza rezultata u pisanoj i usmenoj formi. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
3 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, seminari, konsultacije i mentorski rad, casestudy, e-learning | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
Projekti | 20 | |||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |