Navigacija

M-MA-20-UNI - Uvod u naučno-istraživački rad

Specifikacija predmeta
Naziv Uvod u naučno-istraživački rad
Akronim M-MA-20-UNI
Studijski program Agroekonomija
Modul Menadžment u agrobiznisu
Tip studija master akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 7.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljnost drugim predmetima Nema Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Da upozna studente sa procesom naučnoistraživačkog rada, njegovim vrstama, fazama i specifičnostima, a radi pripreme studentata za samostalno prikupljanje „građe“, obradu i pisanje završnog rada, kao i za pisanje, prezentovanje i objavljivanje naučno-stučnih radova u domaćim i inostranim publikacijama.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Potpuna osposobljenost studenata za pravilno koncipiranje i vođenje procesa naučnoistraživačkog rada.Sposobnost za izlaganje ideja i rezultata istraživačkog procesa na način prihvatljiv za profesionalnu komunikaciju i publikovanje u naučnoj periodici.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Vrste naučnih radova: pregledni, istraživački, polemički. Faze naučnog istraživanja: Postavljanje istraživačkog pitanja (hipoteza), Određivanje strukture rada, Osnovni metodi naučnog istraživanja. Definisanje problema (jedinice posmatranja); Terenski rad-ankete;neposredno posmatranje; razgovori; Tekstualna interpretacija rezultata; Stilsko i tehničko uređenje i završna faza pripreme rada.
      Sadržaj praktične nastave Svaki student je dužan da jedan urađeni seminarski rad, iz bilo kog od predmeta sa ovog master kursa, prezentuje nastavnicima i ostalim studentima u smislu analize samostalnosti istraživanja, ispunjenosti principa valjanog naučnog rada i poštovanja forme dobrog akademskog pisanja.
      Literatura
      1. Hilary G. D. (2010): Science Research Writing for Non-Native Speakers of English Imperial College Press, London
      2. Day R., Gastel B. (2006): How to Write and Publish a Scientific Paper (6th ed.) Greenwood Press, California
      3. Filipovic M. (2004): Uvod u metodologiju naučnog rada, Svjetlost, Sarajevo
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      3 0 3
      Metode izvođenja nastave Interaktivna nastava, predavanja i diskusije, primeri dobre i loše prakse, prezntacija samostalnih radova studenata, praktična priprema rada za javnu prezntaciju i publikovanje.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
      Praktična nastava 30 Usmeni ispit 50
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari