O-ZH-20-PEK - Principi ekologije
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Principi ekologije | |||
| Akronim | O-ZH-20-PEK | |||
| Studijski program | Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane | |||
| Modul | Zaštita životne sredine u proizvodnji hrane | |||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
| Uslovljnost drugim predmetima | nema | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Predmet treba da omogući studentu sticanje: a) znanja iz osnovnih pojmova u ekologiji, načina i efekata delovanja abiotičkog stresa na biljke; prepoznavanje simptoma delovanja abiotičkih faktora stresa na rast i razviće živih organizama, adaptivnih odgovora biljaka na abiotički stres. b) razumevanja funkcionisanja viših nivoa organizacije živog sveta (biocenoza i ekosistema). | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | Na kraju predmeta student treba da pokaže poznavanje (razumevanje): osnovnih principa ekologije, uporedi i klasifikuje osnovne ekološke discipline, prepozna uticaj ekoloških faktora (abiotičkih i biotičkih) na žive organizme, prepozna bioindikatore i njihov značaj za karakterizaciju stanja životne sredine, objasni funkcionisanje ekosistema na globalnom nivou. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Definicija i osnovni pojmovi u ekologiji; Podela ekologije; Idioekologija: Ekološki faktori– pojam i klasifikacija; Abiotički faktori, delovanje abiotičkih faktora stresa na rast i razviće živih organizama; Biotički faktori; Sinekologija: Populaciona ekologija; Fitocenologija i zoocenologija; Bioindikacija i bioindikatori; Biogeografija; Humana ekologija. | |||
| Sadržaj praktične nastave | delovanje abiotičkih ekoloških faktora na biljke i njihovi adaptivni odgovori; ekološke grupe biljaka i njihove karakteristike u odnosu na dati faktor; uticaj abiotičkih faktora stresa na rastenje, razviće biljaka i njihovi nivoi tolerancije. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 2 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Od metoda izvođenja nastave koriste se klasična predavanja, vežbe i metode interaktivne nastave. koriste se individualne, grupne odnosno timske kolaborativne i kooperativne metode aktivnog učenja. | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | 60 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
