Navigacija

D-ML-14-BUBP - Bolesti uskladištenih biljnih proizvoda

Specifikacija predmeta
Naziv Bolesti uskladištenih biljnih proizvoda
Akronim D-ML-14-BUBP
Studijski program Poljoprivredne nauke
Modul Melioracije zemljišta
Tip studija doktorske akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 8.0 Status predmeta izborni
    Uslovljnost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Predmet omogućava studentu sticanje produbljenih znanja, veština i stavova o: faktorima neophodnim za pojavu i razvoj ekonomski najznačajnijih postžetvenih bolesti, uticaju starenja biljaka i uslova pre i u toku čuvanja na infekciju, dijagnozi bolesti i merama zaštite i bezbednosti proizvoda za ishranu ljudi i životinja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Po završetku kursa student treba da poznaje značajnije postžetvene bolesti i njihove prouzrokovače, uključujući toksigene vrste,i da ume da primeni metode dijagnoze bolesti i identifikacije patogena, analizira međuodnos patogena, domaćina i uslova sredine. Time će biti osposobljen da kroz kritičko mišljenje i integrisanje znanja učestvuje u rešavanju konkretnih problema na kreativan način.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Uvod; Značaj bolesti uskladištenih biljnih proizvoda; Čuvanje biljnih proizvoda; Uslovi neophodni za pojavu bolesti u skladištu; Infekcija i razvoj bolesti; Ispoljavanje simptoma; Dijagnoza bolesti; Kontrola bolesti uskladištenih biljnih proizvoda hemijskim i biološkim merama i kontrolom uslova skladištenja; Bezbednost hrane.
    Sadržaj praktične nastave Fitopatološke metode analize postžetvenih bolesti i identifikacije patogena, utvrđivanje osetljivosti-otpornosti i faktora uključenih u otpornost biljaka i virulentnost patogena, a u zavisnosti od potreba i zahteva doktorske disertacije. Takođe, obuhvatiće i obradu, analizu, prezentaciju rezultata i osposobljavanje za samostalan i/ili timski rad, kao i za pisanje i objavljivanje naučnog rada.
    Literatura
    1. Vico, Ivana, Duduk, Nataša (2020): Postžetvena patologija. Univerzitet u Beogradu-Poljoprivredni fakultet. Beograd.
    2. Prusky, D. and Gullino, M.L.,( 2010): Postharvest pathology. New York, USA: Springer.
    3. Ilić, Z., Falik, E., Đurovka, M., Martinovski, Đ., Trajković, R. (2007): Fiziologija i tehnologija čuvanja povrća i voća. Tampograf, Novi Sad.
    4. Snowdon, A.L. (1990): Color Atlas of Post-Harvest Diseases and Disorders of Fruits and Vegetables, Vol. 1, General Introduction and Fruits. CRC Press,Boca Raton FL.
    5. Snowdon, A.L. (1992): Color Atlas of Post-Harvest Diseases and Disorders of Fruits and Vegetables, Vol. 2, Vegetables. CRC Press, Boca Raton FL
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    4 0 3
    Metode izvođenja nastave Predavanja kombinovana sa interaktivnom nastavom će se primenjivati u svim nastavnim poglavljima predmeta. Obavljaće se po principu kontinuirane evaluacije. Studenti su dužni da u toku nastave iz predmeta urade, javno prikažu i odbrane jedan seminarski rad iz programa predmeta. Primenjuju se sledeći oblici provere znanja: nastavni testovi tokom semestra, ocena seminarskog rada i završni ispit
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit
    Praktična nastava 30 Usmeni ispit 40
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 30