M-ML-14-TOV - Tretman otpadnih voda
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Tretman otpadnih voda | |||
| Akronim | M-ML-14-TOV | |||
| Studijski program | Poljoprivreda | |||
| Modul | Melioracije zemljišta | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | . | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | da omogući sagledavanje uticaja otpadnih voda na recipijent, uzroke eutrofikacije, razumevanje uloge mikroorganizama u procesu samoprečišćavanja voda, i važnosti procesa amonifikacije, nitrifikacije i denitrifikacije u tretmanu otpadnih voda, upoznavanje i razumevanje važnosti primene ekološki i ekonomski opravdanih sistema za tretman otpadnih voda. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | da definiše vrste otpadnih voda, i analizira kvalitet recipijenta, i predvidi efekte otpadnih voda na recipijente, definiše i objasni uslove neophodne za obavljanje procesa nitrifikacije i denitrifikacije u vodama, da prepozna i proceni kvalitet aktivnog mulja, student treba da bude osposobljen da navodeći primere dobre prakse analizira mogućnosti primene mikroorganizama u tretmanu otpadnih voda, | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | priroda i sastav otpadnih voda, mikrobiološki kvalitet voda, procesi samoprečišćava nja , eutrofikacija,načini tretmana otpadnih voda, diverzitet protozoa, algi, bakterija koje učestvuju u prečišćavanja voda, procesi amonifikacije, nitrifikacija, denitrifikacija, mikrorganizmi i fosfor, aerobna i anaerobna digestija, mikrobne zajednice u aktivnom mulju, alternativne metode za tretman otpadnih voda | |||
| Sadržaj praktične nastave | uzorkovanje otpadnih voda i aktivnog mulja, određivanje autopurifikacije, izolacija, identifikacija amonifikatora, nitrifikatora i denitrifikatora, identifikacija patogenih mikroorganizama iz otpadnih voda, analize kvaliteta aktivnog mulja, primeri dobre prakse u tretmanu otpadnih voda | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, casestudy, e-learning | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 20 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 40 | ||
| Projekti | 20 | |||
| Kolokvijumi | 20 | |||
| Seminari | ||||
