M-RA-14-EAZ - Ekologija i agrotehnika združenih useva
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Ekologija i agrotehnika združenih useva | |||
| Akronim | M-RA-14-EAZ | |||
| Studijski program | Poljoprivreda | |||
| Modul | Ratarstvo i povrtarstvo | |||
| Tip studija | master akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljnost drugim predmetima | položen ispit Agroekologija | Oblik uslovljenosti | ||
| Ciljevi izučavanja predmeta | znanja formiranja i kombinovanja vrsta, interakcija između gajenih vrsta na istoj površini, valorizacije produktivnosti, holističko-sistemskog pristupa proučavanju združenih useva, metodologije eksperimentalnog rada u ovom sistemu veština pravilnog kombinovanje vrsta i korišćenje agrotehničkih mera, pravilnog upravljanja, korišćenja statističko-eksperimentalnih metoda u proučavanju združenih useva | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | temeljno poznavanje i razumevanje združenih useva kao specifičnog sistema gajenja naročito u organskoj poljoprivredi, da pokaže sposobnost koncipiranja i projektovanja združenih useva, i primene novih tehnologija u cilju povećanja produktivnosti ovih sistema gajenja, da pokaže sposobnost upotrebe znanja u kreiranju združenih useva procene njihove efikasnosti. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Određivanje i merenje produktivnosti združenih useva, Osnova za poređenje, Problem gustine populacija i prostornog rasporeda, Određivanje prinosa, Kriterijumi za određivanje prednosti združivanja, Indeks LER, Problemi u statističkoj obradi, Kompetitivno produkcioni princip, Povećanje produktivnosti združenih useva, Združivanje sa višegodišnjim biljnim vrstama, Ekonomski i socijalni aspekti združenih useva | |||
| Sadržaj praktične nastave | Iz svakog poglavlja vezanog az teorijsku nastavu biće organizovane odgovarajuće praktične radionice i vežbe. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 3 | 2 | |||
| Metode izvođenja nastave | Predavanja u kombinaciji sa interaktivnom nastavom, seminari, konsultacije i mentorski rad sa studentima | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | ||
| Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 40 | |
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | 30 | |||
| Seminari | 15 | |||
